כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אחרי פסח: מערכת בידוק ביטחוני עצמי בטיסות פנים ארציות

השימוש במערכת הבידוק הביטחוני העצמית הינה וולונטרית ומצריכה רישום חד פעמי של הנוסע • הצפי הוא כי בעתיד הלא רחוק יתאפשר שימוש במערכות בידוק עצמי מסוג זה גם בטיסות בינלאומיות • מדי שנה עוברים בטיסות הפנים ארציות בשדות התעופה השונים למעלה ממיליון וחצי נוסעים

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



מיד לאחר פסח יחל ברשות שדות התעופה פיילוט של מערכת עצמאית לבידוק ביטחוני של הטסים בשדות התעופה הפנים ארציים. המערכת פותחה על ידי רשות שדות התעופה ותאפשר מעבר עצמאי לנוסעים בתדירות גבוהה בטיסות הפנים ארציות מאילת, שדה דב ונתב"ג, ובקרוב גם בשדה התעופה רמון שליד אילת, שצפוי להיפתח לפעילות בחודשים הקרובים.

בכך מקווים ברשות שדות התעופה לקצר את זמני ההמתנה לתשאול הביטחוני שלפני העלייה למטוס בטיסות פנים ארציות, ולהקל במיוחד על נוסעים הטסים בקביעות בקו ת"א-אילת לצרכי עבודה או טיפולים רפואיים.

מדי שנה עוברים בטיסות הפנים ארציות בשדות התעופה השונים למעלה ממיליון וחצי נוסעים, לפי נתוני משרד משרד התחבורה.

השימוש במערכת הבידוק הביטחוני העצמית הינה וולונטרית ומצריכה רישום חד פעמי של הנוסע. עם הרישום יונפק לנוסע כרטיס או צ'יפ אישי הכולל נתונים ביומטריים של בעל הכרטיס באמצעותו יעבור הליך בידוק עצמי במקום הבידוק הביטחוני המבוצע כיום אצל בודקים ביטחוניים.

במערכות הבידוק יענה הנוסע על שתי שאלות ואלו יוצלבו עם נתוני זיהוי אישיים שהעמדה תאסוף על המשתמש דרך המצלמה או טביעת האצבע. כאשר הנתונים יאומתו יוכל הנוסע לעבור ישר לרישום לטיסה וצ'ק אין. הצפי הוא כי בעתיד הלא רחוק יתאפשר שימוש במערכות בידוק עצמי מסוג זה גם בטיסות בינלאומיות.

לדברי שר התחבורה ישראל כ"ץ, השירות החדש יאפשר מעבר עצמאי, נוח, קצר ויעיל תוך שמירה על רמת ביטחון גבוהה. הפיילוט שיחל מיד לאחר חג הפסח נועד לבחון את כלל ההיבטים התפעוליים וטכנולוגיים לקראת ההפעלה של המערכת החדישה. נוסעי חברות התעופה של ארקיע וישראייר הטסים באופן תדיר לאילת יוכלו להתחיל בהרשמה למערכת בזמן הפיילוט, בכל אחד משדות התעופה הפנים ארציים.
טיסות פנים משרד התחבורה בידוק ביטחוני רשות שדות התעופה שדה דב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד