י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ברוקלין: פרשת "העגונה מחב"ד" מסתעפת

בית משפט בארה"ב קבע כי רב בחסידות חב"ד המעגן את אשתו זה 5 שנים יכנס לכלא במידה ולא יתן גט לאשתו. בנוסף, בית דין של החסידות שלל את תואר "הרב" מהמעגן • כל הפרטים

בית משפט (רויטרס)
בית משפט (רויטרס)

על פי דיווחים בכלי תקשורת בארה"ב, זאב בוטמן (49), רב בחסידות חב"ד במנהטן, המעגן את אשתו כבר 5 שנים, יכנס לכלא אם לא ישלם מזונות לאשתו. כך קבע בית המשפט.

על פי החלטת בית המשפט, בוטמן אמור לשלם לאשתו כ-75 אלף דולר דמי מזונות, אותם לא שילם במהלך השנים. במידה ולא ישלם הוא צפוי לקבל עונש מאסר.

בוטמן הינו בנו של הרב שמואל בוטמן, מדליק המנורה הענקית ב"טיימס סקוור" במנהטן. הליך הגירושין מתנהל כבר כ-5 שנים בבית הדין של החסידות, כמו גם בבית המשפט.

על פי הדיווחים, בוטמן מסרב לבצע את החלטת בית הדין שצווה עליו לתת גט לאשתו. אחד הרבנים מבית דין, שסרב לחשוף את שמו, אמר כי "הוא מאמין שרב לא אמור להתגרש. עם זאת, הוא כבר לא רב מבחינה טכנית משום שהתואר רב נלקח ממנו על ידי הבית דין".

בית משפט בברוקלין גער בבוטמן על אי-תשלום המזונות לאשתו, רחל, מאז שנת 2013. רחל מתגוררת עם ששת ילדיה ועובדת במעון יום בווסטצ'סטר כדי לפרנס את עצמה וילדיה.

על פי החלטת בית המשפט, לבוטמן ניתנו חודשיים לשלם את דמי המזונות, העומדים על כ-75 אלף דולר. במידה ולא ישלם הוא צפוי לקבל עונש מאסר.

על פי הדיווחים, העגונה כבר נואשת והציעה לוותר על החוב, אם בעלה יסכים לתת לה את הגט.

"בוטמן מצדו מצהיר בפומבי כי הוא מעדיף לשבת בכלא מאשר לתת לאשתו את הכסף או את הגט", אמר מקור רבני. עם זאת, אביו של בוטמן הצהיר כי בנו ישלם את דמי המזונות, אך לא הסכים להתחייב כי בנו יתן לאשתו את הגט.

בכל הזמן הזה נותרה האישה כלואה ללא כסף וללא אפשרות להתחיל חיים חדשים.
גט עגונה ברוקלין מזונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד