ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

נסיעת הצ'ופרים של רגב: עשרה ימים במזרח - בלי אף נציג מהספורט או מהתרבות

השרה ופמלייתה ביקרו בקודוקאן, מרכז הג'ודו ומקום אימון לספורטאי הג'ודו של ישראל, מבלי שנכח עמם אף נציג ישראלי מהענף • במשרד התרבות לא נענו לפניית TheMarker בשאלה כמה אנשים צורפו לנסיעה, ומה היתה העלות הכוללת של הנסיעה לכל המשתתפים

הונג קונג (רויטרס)
הונג קונג (רויטרס)



שרת התרבות והספורט שהתה במשך עשרה ימים, יחד עם משלחת מורחבת ממשרדה, בהונג קונג וביפן בנסיעה שעסקה בשיתופי פעולה בתחום הספורט. למשלחת של השרה צורפו לפחות חמישה מאנשי משרד התרבות, בהם מי שהקשר שלו לנסיעה מוטל בספק. מנגד, אף גורם מהספורט הישראלי לא נכח בנסיעה.

רגב יצאה לביקור בן עשרה ימים שבמהלכו שהתה בהונג קונג, כולל שהייה בסוף שבוע, לאחר מכן נסעה לטוקיו ומשם לסוף שבוע נוסף בעיר קיוטו. מטרת הנסיעה הוגדרה לקידום שיתופי פעולה בתחום התרבות והספורט. היא שבה לישראל היום בבוקר.

רגב העלתה לחשבון הפייסבוק שלה תמונות וקטעי ווידיאו מהביקור, בין השאר מטקס יפני שבו היא לבושה בלבוש יפני מסורתי, ומביקורים שונים במרכזים יהודיים. "מדהים עד כמה טקס מסורתי שורשי, טקס התה היפני, משקף אופי של עם. עם השואב כוח וגאווה ממסורת עתיקת יומין, תוך חתירה לחדשנות טכנולוגית ואורח חיים מודרני", כתבה רגב. בסרטון אחר העלתה רגב סרטון של ילדים שרים את השיר "ירושלים של זהב", וכתבה כי זהו "סוג הדברים שהתאגיד לא היה משדר".

פמליית רגב היתה גדולה יחסית. מנכ"ל התרבות יוסי שרעבי צורף לנסיעה. באמצע השבוע שעבר הוא נטל חופש וניצל את הנסיעה לחופשה פרטית משפחתית ביפן. לצידו של שרעבי גם ראש המטה שלו, גיא ענבר צורף לנסיעה. הפמליה כללה גם את ראש המטה של השרה, חן קדם, ואפילו את העוזרת האישית של רגב בת אל אבני.

תחת משרד התרבות פועל גם מרכז ההסברה, היחידה שאחראית על הטקסים הממלכתיים בישראל. ראש מערך ההסברה, משה אביב, צורף גם הוא לנסיעה הארוכה, וזאת על אף שלאביב אין כל קשר לתחומי התרבות והספורט. במשרד התרבות והספורט טענו כי אביב צורף לנסיעה כחלק מההיערכות לחגיגות ה-70 של המדינה, וזאת כדי ללמוד כיצד נערכים היפנים לאולימפיאדת טוקיו ב-2020.

במשלחת, שנועדה לעסוק בשיתופי פעולה שונים בתחומי התרבות והספורט, לא נכלל אף גורם מתחום התרבות או הספורט בישראל. מי שכן היה במשלחת הוא ראש עיריית דימונה, בני ביטון, המכהן בתפקיד מטעם הליכוד.

מדוע צורף ביטון לנסיעה? מטעמו של ביטון "השרה רגב ביקשה שנציג מטעם מרכז השלטון המקומי יתלווה אליה לנסיעה, והמרכז החליט שיהיה זה מר בני ביטון, סגן יו"ר המרכז". לפי המשרד, הנסיעה של ביטון מומנה על ידי מרכז השלטון המקומי ולא על ידי משרד התרבות.

גורמים ממשלתיים שנחשפו לפרטים אלה אמרו כי מדובר בנסיעה חריגה, הן מבחינת היקף כוח האדם שצורף למשלחת והן מבחינת משך שהייה הארוך במזרח – והעלויות הנגזרות מכך.

באוגוסט 2016 נסעה רגב לנסיעה דומה בת 12 ימים לאולימפיאדה בריו יחד עם משלחת מטעם המשרד. גם אז הצטרפו לנסיעה של רגב העוזרת האישית שלה, ראש המטה ומנכ"ל המשרד. על פי הוראות השב"כ היא אף היתה מלווה במאבטחים. העלות הכוללת של הנסיעה היתה רבע מיליון שקל.

במשרד התרבות לא נענו לפניית TheMarker בשאלה כמה אנשים צורפו לנסיעה, ומה היתה העלות הכוללת של הנסיעה לכל המשתתפים. במקום זאת שיגרו במשרד את לוח הפגישות של השרה בעשרת הימים שביקרה במזרח. להלן תגובת המשרד:

"המשלחת הישראלית בראשות שרת התרבות והספורט מירי רגב יצאה לביקור עבודה בהונג קונג וביפן על מנת לקדם ולחזק את הקשרים בין המדינות בדגש על תחומי התרבות והספורט. מדובר בביקור מוצלח ביותר שתרם רבות להידוק הקשרים בין יפן לישראל וקידם נושאים רבים".

המשרד פירט את לוח הפגישות של השרה רגב:

"השהייה בהונג קונג (שם שהתה הפמליה שלושה ימים, כולל סוף שבוע, נ"ט) כללה היכרות עם קרן התרומות של הלוטרי כולל סוגיית המיסוי. למידה על מודל ההפעלה של מרוצי הסוסים והיכרות עם הולודרום ומודל הניהול שלו. (ההולודרום הראשון בארץ נבנה עכשיו בהדר יוסף).

השהייה כללה פגישות עם הקהילה יהודית, עם שר הפנים, התרבות והספורט וביקור בארט באזל - יריד אמנות מהגדולים בעולם. סוכם על חיזוק שיתוף הפעולה בין ישראל להונג קונג במוסדות הוועד האולימפי ובאיגודים בינלאומיים. סוכם על חילופי משלחות של צעירים בין שתי המדינות. התקיים מפגש עם ראשי מכבי בהונג קונג לקראת אירועי המכבייה שתיערך בישראל בעוד שלושה חודשים וסוכם לסייע למשלחת האמורה להיות הגדולה מהמזרח מאז ומעולם. ביקור העבודה בהונג קונג נעשה בליווי הקונסול וצוותו וביפן הוא לווה על ידי השגרירה וצוותה".

בנוסף לכך, כללה הנסיעה "ביקור במוזיאון לאמנות בטוקיו, בו התקיימה תערוכה של אמנות הגוף של ספורטאים לקראת האולימפיאדה. סוכם על תערוכה של אופנה וטכנולוגיה ישראלית לקראת אירועי 70 שנה למדינת ישראל. פגישה עם ראשי מינהל הספורט וסיכום אופרטיבי על למידת מודל ניהול האיגודים ומרכז האימונים המרכזי שלהם לקראת מימוש חוק וינגייט החדש. המשלחת ביקרה במרכז הספורט הלאומי שבטוקיו וביצעה היכרות עם מתקנים, מערכת המחקר, הרפואה, האימון וסיכום על מפגשים הדדים ובעיקר הגעת אנשי המקצוע מישראל ללמידת ממושכת לקראת יישום חוק וינגייט בכל התחומים".

המשלחה המשיכה לביקור בקודוקאן - מרכז הג'ודו ומקום אימון לספורטאי הג'ודו של ישראל. "המשלחת קיימה מפגשים נפרדים עם הוועדה המארגנת של האולימפיאדה, עם שרת הספורט של האולימפיאדה וגם עם נשיא הוועדה המארגנת - ראש הממשלה לשעבר של יפן.

בכל המפגשים דווח על ההיערכות לאולימפיאדה וסוכם שבקשת השרה לדקת דומייה בטקס המרכזי לזכרם של 11 חללי מינכן תיבדק. דובר בהרחבה גם על המעטפת התרבותית לאירועים שישראל תיטול בה חלק משמעותי ותביא לידי ביטוי את התרבות הישראלית".

השרה קיימה "פגישה עם ידידי ותורמי ישראל ביפן בערב מיוחד בבית השגרירה להידוק וחיזוק העשייה שלהם למען הקשרים בין המדינות.

"פגישות עם קרן ניפון הענקית היפנית שמוכנה להשקיע בפעילות תרבות ישראלית ביפן ועם ראשי מינהל התרבות בעיריית טוקיו, שבמסגרת "קול קורא" חדש שהם מפרסמים, הם מעוניינים באירועי תרבות ישראליים בטוקיו שיקרו בשלוש השנים הקרובות - כולל בזמן האולימפיאדה".

השרה שהתה שלושה ימים, כולל סוף שבוע (נ"ט) בקיוטו בה קיימה "פגישה עם ראש העיר קיוטו. סיור מודרך במוקדי התרבות בעיר קיוטו ופגישות עם אומנים פגישות עם קהילות נוצריות תומכות ישראל, בין היתר, ביקור ב'בית שלום' לצורך חיזוק הקשר שלהם עם ישראל וירושלים".

עוד נמסר כי "חברי המשלחת שהצטרפו לביקור העבודה, אושרו על פי הוראות התקשיר והנהלים המקובלים".
מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד