כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

השי לחג לעובדי יחידה ברשות המסים - מעטפות עם כסף מזומן

מדובר בנוהג רב שנים בגוף שבימים כתיקונם מנסה להפחית את השימוש במזומן במשק ולהעלות את השימוש באמצעי תשלום שלמדינה קל לעקוב אחריהם • סכום השי נע בין 500 ל-700 שקלים

(פלאש 90)
(פלאש 90)



שבוע לפני ליל הסדר, ובשוק העבודה הישראלי כבר נרשמת התכונה המוכרת, כאשר עובדים משווים זה עם זה את השי שקיבלו לפסח: בקבוקי יין, תלושים לחג או תשורות אחרות. ואולם, ספק אם ישנם רבים בקרב אלו העובדים בארגונים הגדולים אשר זכו לקבל לכבוד החג שי דוגמת זה שקיבלו עובדי אחת מיחידות רשות המסים - מעטפות עם כסף מזומן.

מדובר בנוהג רב שנים ביחידה, וסכום השי נע בין 500 ל-700 שקלים. שי מסוג זה מאפשר לעובדים לבחור, כל אחד לפי העדפתו, את השי שעליו יוציאו את המענק, והוא גם מונע את התסריט המוכר בו התלושים אובדים או נשכחים בארנק - וכשנזכרים בקיומם, תוקפם כבר פג.

מבחינת המדינה מדובר בהפסד, שכן ארגון הבוחר להעניק שי לעובדים בדרך המקובלת, באמצעות תלושים או כרטיס שי, למעשה חוסך כסף: על כל 100 שקלים שהעובד מקבל בתלושים - הארגון משלם לעיתים רק 95-85 שקלים.

ספציפית כשמדובר ברשות המיסים - גוף שמטבע הדברים מנסה להפחית את השימוש במזומן במשק ולהעלות את השימוש באמצעי תשלום שלמדינה קל לעקוב אחריהם - ייתכן שמוטב היה לו ניתן השי בצורה אחרת.
שי לחג רשות המסים מזומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד