כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אווירת בחירות; כחלון תוקף שוב את נתניהו. צפו

ריח בחירות באוויר • לאחר משבר התאגיד נראה שסיעות הקואליציה כבר פתחו בקמפיין הבחירות. באירוע הרמת כוסית לרגל החג, יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, סיפק נאום תוכחה ושיגר עקיצות בכינון ישיר לעברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הגיע הזמן שיקומו פה מנהיגים ולא יפחדו. שילחמו למען מי שצריך להילחם" • צפו

כחלון
כחלון

אווירת בחירות • לאחר משבר התאגיד נראה שסיעות הקואליציה כבר פתחו בקמפיין הבחירות. באירוע הרמת כוסית אמש (שני) לרגל החג, יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, סיפק נאום תוכחה ושיגר עקיצות בכינון ישיר לעברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כחלון נאם בפני מאות תומכיו חברי מפלגתו ואמר: "אנחנו באמצע הדרך. זה לא משנה אם בקדנציה הזו או בקדנציה הבאה. אנחנו פה כדי להישאר פה וכדי לעשות. מי שיקבע איפה נהיה זה לא אף נושא תפקיד - הציבור יקבע. אף אחד לא עושה לנו טובה".

"כל שקל שיהיה לנו מהצמחת המשק ילך לקשישים, נכים, דיור ציבורי, לקבוצות שהוזנחו שנים. יש לכם הזדמנות, יהיה שר אוצר אחר אני לא יודע מה יקרה".



כחלון הוסיף, "לקחנו כפרויקט מרכזי את נושא הזוגות הצעירים. היום, כשאני עומד כאן מולכם, יש עשרת אלפים זוגות שזכו בדיור מוזל ותזכרו את הדברים שלי. יהיו פה שלושים, ארבעים, חמישים ושישים אלף. לא יחסרו לזוגות הצעירים דירות".

כחלון התייחס לחזרתו של השר לשעבר גדעון סער לחיים הפוליטיים ואמר: "היום התבשרנו שחבר ותיק שלי מהמפלגה הקודמת חזר לחיים הפוליטיים, גדעון סער. אני רוצה לאחל לו הצלחה. הוא חבר אמיתי".

כאן עבר כחלון ושיגר עקיצות ישירות "לראשו" של נתניהו: "בשעות האלה, אני נאבק פוליטית יום יום מול כל העולם. תמיד כשחלק סובל חלק נהנה. תמיד נלחמו באלה שסובלים. אף פעם לא נלחמו באלה שנהנו. כשפוגעים באלה שנהנו הם מחזירים מלחמה. הם יודעים להחזיר מלחמה.

"לא תראו אדם חלש מחזיר מלחמה. החזקים מחזירים מלחמה. אנחנו לא נלחמים באנשים, אנחנו נלחמים למען הצדק. הגיע הזמן שיקומו פה מנהיגים ולא יפחדו. שילחמו למען מי שצריך להילחם. זה הזמן. חברים, זה הזמן! לצורך זה קמה מפלגת כולנו. היינו פה ונהיה פה עוד הרבה שנים".

"אהיה מודאג ברגע שיפסיקו לבוא אלינו בטענות, כי זה אומר שלא יאמינו בנו. לא פעם שמעתי שאומרים בואו נעשה רעש ונפגין כי אם לא נפתור את הבעיה כשכחלון וכולנו פה היא לא תיפתר לעולם. זו עבורי מחמאה, ההפגנות והמחאות הן מחמאה. מאמינים בנו. אם לא היו מאמינים בנו היו מתייחסים אלינו כמו לאחרים, באדישות. מאמינים בנו ולא נאכזב.

"אני צריך לשבת פה שעות כדי למנות עשייה, במלוא הצניעות. אני יודע שיש דברים שעוד לא סיימנו ושעוד צריך לעשות אבל שימו לב שאלה דברים שדיברו עליהם 30 שנה ולא דברים שהתחילו אתמול. אין נושא אחד שנמצא בפתחנו שהתחיל בתקופה שלנו. אבל אנחנו פה כדי לעשות. בשנתיים האלה עשינו ובשנתיים הבאות נעשה ובקדנציה הבאה נעשה עם הרבה יותר מנדטים".

כחלון הוסיף, "בשנתיים האחרונות מצפים מאיתנו לפתור את כל הבעיות של עם ישראל. חברים, קיבלנו 7% מהקולות במדינת ישראל. 93% לא הצביעו לנו. בסדר. אבל אין להם טענות לאף אחד, רק אלינו. אנחנו צריכים לפתור את כל הבעיות, בשבעה אחוז. תאגיד, רשות שידור, אמוניה, נכים. אנחנו נפתור את הבעיות האלה. אבל תנו לנו זמן ונפתור אותם."

"יש לנו כולנו צעירים, כולנו נשים, סיעה בהסתדרות, כולנו עולמי במוסדות הלאומיים. מפלגה שיש לה זרועות בכל אחד מממוסדות השלטון. חובתה של מפלגה חברתית לעשות את זה".

"בימים הקרובים אנחנו נבשר על עדכון קצבאות הנכים לאחר שנים שלא טיפלו בהם. אמהות עובדות יקבלו תמריץ לעבוד ונאפשר להם לשים את הילדים במסגרות במחיר סביר. קבוצות אלו יקבלו הטבות משמעותיות בימים הקרובים. אלה הבשורות שבדרך ויהיו עוד. כל שקל שיהי לנו מהצמחת המשק ילך לקשישים, נכים, דיור ציבורי, לקבוצות שהוזנחו שנים".

"יש לכם הזדמנות, יהיה שר אוצר אחר אני לא יודע מה יקרה. אני מבין אתכם, אני יודע על מה מדובר. תנצלו את התקופה הזאת ונעשה את זה ביחד. אני יודע מה זה מעברה, אני יודע מה זה חיים קשים. הכל בסדר ואין לי טענות, המדינה היתה חדשה והיה קשה. לא באנו להרוס ולא באנו לבכות. באנו לתקן ואנחנו נתקן את זה ביחד".
משה כחלון בנימין נתניהו בחירות כולנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד