כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שבוע לאחר הדקירה, בשב"כ מודים: זה היה פיגוע

ביום שני שעבר נדקרה בלוד רויטל דנינו, ופונתה לבית החולים במצב בינוני • לאחר לכידת הדוקר על ידי המשטרה וחקירתו בשב"כ התברר כי הדקירה בוצעה על רקע לאומני

אילוסטרציה: עבד רחים חאטיב פלאש 90
אילוסטרציה: עבד רחים חאטיב פלאש 90

ביום שני שעבר בשעות הערב נדקרה רויטל קנינו (44), מנהלת בית־הספר היסודי רמב"ם, של הגרעין התורני בחנייה סמוך לביתה ברחוב כצנלסון בלוד. היא נפצעה באורח בינוני ופונה לבית החולים.

תחילה הסתמן כי מדובר בתקיפה על רקע פלילי, אולם לאחר שהחשוד נעצר על ידי המשטרה ונחקר בשב"כ, התברר כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני.

המחבל, מאלכ באסם אסמאעיל סעדה, בן 19 תושב חלחול, נעצר על ידי שב"כ ומחוז מרכז במשטרת ישראל כיממה לאחר ביצוע הפיגוע. מחקירתו בשירות הביטחון הכללי וביחידה מרכזית במשטרת ישראל, התברר כי המפגע החליט לבצע את הפיגוע מכיוון שמאס בחייו.

לקראת ביצוע הפיגוע נטל סכין מהמאפייה שבה עבד, ללא היתר שהייה כחוק, ביצע טהרה במסגד בעיר והחל לחפש אישה יהודייה כקורבן לפיגוע המתוכנן.

המחבל נכנס לחניון בבניין בעיר והבחין באישה, אך מאחר שזו מיהרה להיכנס לבניין לא הספיק לבצע את זממו. בהמשך הבחין באישה שעמדה בסמוך לרכבה בחניון כשהיא עם כיסוי ראש. משהבין כי מדובר ביהודיה החליט לפגוע בה: המפגע התקרב לאישה וזו שאלה למעשיו, ואז הוציא המפגע סכין והחל לרדוף אחריה עד שהשיגה ודקר אותה, כשהוא צועק משפט דתי בערבית.

המפגע נמלט מהזירה וכאמור נעצר למחרת בעת שניסה לשוב לאיו״ש. "מדובר במקרה נוסף שבו פלסטיני בוחר לבצע פיגוע טרור כפתרון למצוקותיו האישיות" אמרו בשב"כ.
פיגוע דקירה לוד משטרה שבכ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד