ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

חקרית הפיגוע הרצחני ברוסיה; "מחבל מתאבד פוצץ את עצמו"

הפיגוע הקשה אמש שנטל את חייהם של 11 בני אדם, יחד עם פציעתם של עשרות נוספים - ממשיך להסעיר את המדינה • הנשיא פוטין הגיע להניח זר, והרשויות חוקרות על מנת להבין - האם הטרור הצ'צ'ני חזר להכות את תושבי רוסיה? כל הפרטים

זירת הפיגוע ברוסיה (צילום רויטרס)
זירת הפיגוע ברוסיה (צילום רויטרס)

הפיגוע ברוסיה: מחבל מתאבד ששייך לאסלאם הקיצוני הוא זה שביצע את הפיגוע אתמול (יום ב') ברכבת התחתית בסנט פטרבורג, כך עולה מהחקירה הבוקר.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', 11 בני אדם נהרגו ו-45 נפצעו בפיגוע רצחני שאירע אתמול ברכבת התחתית בסנט פטרסבורג, כך מסר גורם ביטחוני רשמי ברוסיה. על פי הדיווח, שלטונות רוסיה הוציאו צווי מעצר נגד שני בני אדם שחשודים כאחראים על הפיגוע הקשה, והחשד הוא על מורדים צ'צ'נים שחזרו מהקרבות בסוריה. בתמונה שהופצה בתקשורת הרוסית נראה אדם צעיר, כנראה ממוצא אסיאתי, שהסתובב עם תיק גב גדול שבו על פי החשד היה המטען.

אתמול פורסמה ברוסיה תמונתו של גבר מזוקן עם כיסוי ראש. ברשתות החברתיות השונות טענו שהוא המחבל שהניח את המטען, אך הלילה התייצב האיש הזה במשטרה מיוזמתו וטען כי לא היה מעורב בפיגוע. בהמשך התברר כי מחבל מתאבד הוא זה שהאחראי לפיגוע.

הנשיא פוטין, שהיה בביקור בעיר בזמן הפיגוע, הגיע שעות אחר כך למקום הפיגוע והניח זר פרחים במקום יחד עם עוד עשרות זרים שהונחו באופן ספונטני במקום על ידי אזרחים. על פי דיווחים נוספים, מה שמנע הרוגים נוספים היא החלטתו של נהג הרכבת שלא לעצור לפני ההגעה לתחנה, זה אפשר פינוי מהיר של הפצועים ומנע הרוגים נוספים.

זמן קצר לאחר הפיגוע הודיעו כוחות הביטחון על מטען חבלה שהתגלה בתחנה אחרת של הרכבת התחתית, ונטרלו אותו. מטען החבלה שנוטרל הכיל מסמרים שנועדו להגביר את חומרת הפגיעה, בדומה למטען שהתפוצץ. הממצאים שנמצאו בזירת הפיצוץ הצביעו על כך שמדובר בפיגוע התאבדות, אולם המסקנות הסופיות יתקבלו רק לאחר בדיקות ד.נ.א.
רוסיה טרור צ'צ'ניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד