כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בפנים מטושטשות: השרים והמפכ"ל ביקרו אצל לוחמי הטרור

שר הבטחון אביגדור ליברמן, השר לבטחון פנים גלעד ארדן, ומפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך קיימו היום ביקור בבסיס הימ"מ (היחידה המשטרתית המיוחדת ללוחמה בטרור) • הביקור נועד בכדי לעמוד מקרוב אחר יכולותיה המיוחדות של היחידה

ליברמן וארדן בביקור. צילום: דוברות המשטרה
ליברמן וארדן בביקור. צילום: דוברות המשטרה

שר הבטחון אביגדור ליברמן, השר לבטחון פנים גלעד ארדן, ומפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך קיימו היום (ג) ביקור בבסיס הימ"מ (היחידה המשטרתית המיוחדת ללוחמה בטרור).

הביקור נועד בכדי לעמוד מקרוב אחר יכולותיה המיוחדות של היחידה בתחומי הלוחמה בטרור, חילוץ בני ערובה ועוד. אל השרים והמפכ"ל התלוו הסמפכ"ל, ניצב זוהר דביר, מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, ר' אגף המבצעים, ניצב אלון לבבי ומפקד הימ"מ ניצב משנה נ'.

בביקורם התרשמו השרים מן היכולות הגבוהות של לוחמי היחידה במגוון תחומי לוחמה, מסתערבים, כלבנים יכולות חבלה והצלה. בין היתר צפו בתרגיל חילוץ בני ערובה מבניין ומאוטובוס תוך שימוש באמצעים ייעודיים של היחידה וכן נחשפו ליכולות הלוחמה מן האוויר במסוקי משטרה וצבא ועל גבי אופנועים.

במסגרת הביקור קיבלו השרים סקירה על פעילות היחידה במאבק של מדינת ישראל אל מול הטרור והפשיעה החמורה.

השר לביטחון פנים אמר בדבריו: "כיחידה מיוחדת למלחמה בטרור על הימ״מ לתת מענה ולהיות מסוגלת להשתלט על כל מבנה או כלי רכב בו נמצאים מחבלים. כבר כיום היא בעלת נסיון מבצעי ויכולות שאין דומה להן בעולם אך אל מול תרחישי הייחוס החדשים עלינו כממשלה להגדירה רשמית כיחידה לאומית ולהבטיח שכל היכולות, הציוד והטכנולוגיות המתקדמות ביותר יעמדו לרשותה בכדי להמשיך ולנטרל מחבלים ולהציל חיי אדם בכל תרחיש שעלול להתממש."

הימ"מ הוקמה בשנת 1974 והיא חולשת הלכה למעשה על כל פעילות הלוחמה המיוחדת בתחומי פנים הארץ. היחידה צברה במשך השנים מוניטין בינלאומי של לוחמה בלתי מתפשרת ועמידה יוצאת דופן במשימות איתור מבוקשים, לוחמה בטרור, ניהול אירועי חטיפה, השתלטות על מוקדי עבירה ועוד.

שר הביטחון אמר בדבריו כי: "היכולות שראינו כאן היום הן מרשימות וחשובות למאבק שאנו מנהלים נגד הטרור. שיתוף הפעולה בין הימ״מ לצה״ל ושילוב הפעולות הכולל של כל הכוחות מהזרועות השונות שנלחמות בטרור מאפשר לאזרחי ישראל להמשיך ולנהל חיי שיגרה בביטחון וזהו אינו דבר של מה בכך באזורנו ובנסיבות שעימן אנו מתמודדים מאז קום המדינה."

מפכ"ל המשטרה אמר: "בימים אלו בהם הטרור הבינלאומי מכה בכל רחבי העולם ואנו עדים לאיומים נרחבים ומגוונים, הימ"מ של משטרת ישראל נדרשת לפתח ולשמר מנעד כשירויות נרחב, ייחודי ומגוון ביותר. הימ"מ היא יחידת העילית של משטרת ישראל ובמסגרת משימות המשטרה היא מובילה את המענה בתחומי הטרור והפשיעה החמורה".

מפקד משמר הגבול סיכם את הביקור באומרו: "אני מברך את השרים על שהגיעו להתרשם מיכולות היחידה שמהווה מקור גאווה ועוצמה במשמר הגבול. אין ספק שעוד צפויים לנו אתגרים ביטחונים רבים ואליהם אנו נערכים ומתאמנים. בכל מקום, זמן ותרחיש היחידה תפעל בצורה הטובה והמקצועית ביותר למען ביטחונם של אזרחי ישראל וחוסנה של המדינה".

צילום: דוברות המשטרה


















אביגדור ליברמן גלעד ארדן היממ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד