כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פתרון יצירתי: כך עוקפת 'יש עתיד' את ליצמן

פניה שהגיעה לפתחה של שרת הבריאות לשעבר ח"כ יעל גרמן הביאה את עוזרתה של גרמן, אביבה קוגוס, לשלוח מייל לכל חברי הכנסת ש"יפנו לליבו הרחום והחנון של שר הבריאות" שיסייע בנושא • קוגוס ל'בחדרי': "לא הייתה שום כוונה לפגוע בשר ליצמן"

יאיר לפיד (יונתן זינדל, פלאש 90)
יאיר לפיד (יונתן זינדל, פלאש 90)

יחסיו של שר הבריאות יעקב ליצמן עם חברי מפלגת 'יש עתיד' – ידועים. ליצמן שלא מוכן לשוחח או אפילו להגיד שלום ליו"ר המפלגה ח"כ יאיר לפיד, ממשיך לטעון כי 'יהדות התורה' לא תשב בממשלה עם לפיד. גם יחסיו של ליצמן עם שרת הבריאות לשעבר גרמן, ידעו מרורים.

ומה עושים ב'יש עתיד' כשצריכים את עזרתו של ליצמן? פונים לח"כים אחרים, בכדי שיפנו הם לליצמן. ל"בחדרי חרדים" נודע כי אביבה קוגוס, המשמשת כיועצת לשרת הבריאות לשעבר, חברת הכנסת יעל גרמן, שיגרה היום מייל לכלל חברי הכנסת, שבו היא מבקשת מהם את עזרתם, שיפנו ל"ליבו הרחום והחנון" של שר הבריאות ליצמן, בכדי שיסייע למקרה ספציפי שהגיע לפתחה של גרמן.

"חברי כנסת יקרים, מצוקתו של חיים ברזי (שם בדוי) בתקווה לשקם את אחיו, יעקב, נוגעת ללב. אנו מבינים מטיפול ארוך בנושא, שיעקב מוגדר כחסר שיקום ע"י אנשי המקצוע של משרד הבריאות", נכתב לח"כים.

היועצת של גרמן מוסיפה: "ולמרות הכל, היינו שמחים לקבל את עזרתכם ולפנות לליבו הרחב והחנון של שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ולבקש מתן טיפול חמלה במחלקת שיקום לחיים. נשמח אם תחתמו על המכתב המצ"ב ותשלחו לשר ליצמן".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי גרמן או גורם בלשכתה, כלל לא פנה לליצמן ישירות, וכי הם בחרו לפנות קודם כל לח"כים, שיפנו הם ל"ליבו הרחום" של ליצמן.

במכתב המצורף שנשלח מלשכת גרמן לח"כים נכתב כי "כבר למעלה משנה שהאח, חיים, מבקש עזרה בכל הקשור לטיפול באחיו. הטיפול ביעקב בבית, סביב השעון, כשכל המשפחה מגויסת לטפל בו, יוצר מצוקות קשות ולכן אנחנו מאמינים שיש לעזור ככל יכולתנו למשפחה".

עוד נכתב כי "אנו מבקשים כי תתערב באופן אישי ותבקש שיעקב יקבל את טיפול במחלקת שיקום לשלושה חודשים כטיפול חמלה ולאחריו, במידה ולא יכול שינוי במצבו, תעזרו למשפחה לקבל את הטיפול המיטבי המגיע ליעקב".

מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "כשנקבל את הפנייה נשתדל לסייע. אנו נוהגים להתגייס לכל מקרה שיש בו הצלת חיים ללא הבדל דת גזע ומין".

בשיחה עם קוגנוס, מבהירה יועצת ח"כ גרמן ל'בחדרי חרדים' כי "חס וחלילה, לא הייתה שום כוונה לפגוע בשר ליצמן, אלא אדרבה, מדובר בשר בריאות מעולה. פנינו לח"כים בכדי שיפנו אף הם לליצמן - למען המשפחה שנמצאת במצוקה גדולה, לאחר שמשרד הבריאות לא אישר להם את הטיפול הקריטי לבנם".

"אם חלילה מישהו נפגע מהדברים - אנחנו מתנצלים, כי ממש לא הייתה כוונה כזו - אלא הפוך בדיוק, לסייע למשפחה", הוסיפה ל'בחדרי חרדים".
יעקב ליצמן יעל גרמן משרד הבריאות אביבה קוגוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד