כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרבנות משיקה: מכירת חמץ נגישה ובחינם

מכירת חמץ מקוונת: המשרד לשירותי דת הנחה לגבות 130 שקל לאגרת חמץ - הרבנות הראשית השיקה מיזם: מכירת חמץ בחינם, דרך הרשת

הרמת הסודר כקניין, במכירת חמץ. אילוסטרציה. צילום: שוקי לרר
הרמת הסודר כקניין, במכירת חמץ. אילוסטרציה. צילום: שוקי לרר

פתרון לאגרת החמץ: הרבנות הראשית במיזם חדש, השנה זו הפעם הראשונה, שיאפשר מכירת החמץ דרך אתר האינטרנט ובהסכמת הרבנים הראשיים.

במיזם חדש שיצא היום (יום ג') על ידי הרבנות הראשית לישראל ניתן למכור את החמץ באמצעות הרשת בצורה קלה וידידותית וללא כל עלות.

ברבנות הראשית הוחלט לצאת למהלך של מכירת החמץ כאמור, בעקבות הנחייה שיצאה על ידי המשרד לשירותי דת כי ניתן לגבות אגרה על מכירת החמץ, ומהחשש כי בעקבות ההנחיה החדשה ייתכן ויהיה מי שיכשל ולא ימכור את החמץ שברשותו.

בעקבות פניית הרבנים הראשים לישראל לשר לשירותי דת בשבוע שעבר, תוקנה הנחיה של המשרד לשירותי דת אשר קבעה כי נדרש לגבות אגרה על סך של 130 ₪ ושונתה כך שהמועצה הדתית 'רשאית' לגבות אגרה.

מנכ"ל הרבנות הראשית מציין בסיפוק את המהלך אשר מנגיש את שירותי הדת של הרבנות הראשית ומאפשר את מכירת החמץ בקלות, במהירות ובנגישות.

יצויין כי על פי עמדתו ההלכתית של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, מכירת חמץ באינטרנט היא דבר המותר לכתחילה. אך כמה פוסקי הלכה הבהירו כי ליראי שמיים המדקדקים במצוות, עדיף לקיים את המכירה בפועל ממש, כלומר עם הרמת סודר לעשיית קניין, בנוכחות רב או שליחו.

מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן ציין בסיפוק כי "כחלק מהמטרה אשר הובלתי מאז כניסתי לתפקידי ובהכוונת הרבנים הראשיים לישראל להנגיש את שירותי הרבנות הראשית ואת שירותי הדת בישראל, אנו משיקים את האפשרות של מכירת החמץ דרך אתר האינטרנט - לאלה שאין באפשרותם למכור את החמץ ישירות לרב או למועצה המקומית".

בנוסף, מציין מנכ"ל הרבנות כי בקרוב יועלה אתר אינטרנט חדש נגיש ומפורט של הרבנות הראשית.

מכירת החמץ של הרבנות הראשית לישראל תתאפשר עד ליום ראשון, י"ג בניסן התשע"ז בשעה 11:30 בבוקר.

מכירת החמץ של מדינת ישראל לגוי תתקיים ברבנות הראשית על ידי הרבנים הראשיים ושר האוצר משה כחלון ביום א הקרוב בשעה 14:00 בבניין הרבנות הראשית לישראל.

קישורים:
לטופס מכירת החמץ לחץ - כאן
מכירת חמץ מכירת חמץ באינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד