א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

"לירות בהם": כך גורם הפלג להסתה חסרת תקדים נגד החרדים

הפגנות הפלג הפרועות והתכופות גורמות להסתה חסרת תקדים נגד הציבור החרדי. התגובות ברשתות החברתיות מלאות בדברי שטנה וארס קשים נגד המגזר כולו וגורמות לחילול השם בל יתואר • "בחדרי חרדים" עם הצצה להסתה הקשה ברשת

שוטרים מול קיצונים (יונתן זינדל, פלאש 90)
שוטרים מול קיצונים (יונתן זינדל, פלאש 90)

"מוות לחרדים"; "חרדים תמותו" - כך מגיבים גולשים רבים ברשתות החברתיות להתנהגות הפרועה של נערים חרדים קיצונים מהפלג הירושלמי המתעמתים עם נהגים, שוטרות ונשים בהפגנות הפרועות בחודשים האחרונים ואף תועדו במקרים מסוימים יורקים על נשים ודוחפים אותן.

כאמור, הדברים הקשים מגיעים כתוצאה ישירה מהפגנות הפלג הפרועות והתכופות, כאשר כמעט מדי יום יוצאים עשרות נערים קיצונים מהפלג הירושלמי ומשבשים את חייהם של עשרות אלפי אנשים תוך חילול השם חסר תקדים.

בימים האחרונים הרשתות החברתיות גועשות ורועשות כתוצאה מחסימת הכבישים של קיצוני הפלג הירושלמי. בסרטונים שמופצים נראים ילדים ובחורי ישיבה צעירים שיורקים, בועטים, קוראים קריאות גנאי לנשים, מתעמתים עם נהגים, שוטרות ועוברי אורח חרדים, כמו גם חיילים חרדים.

הגולשים, בהם חרדים, דתיים וחילונים, מגיבים בחמת זעם על ההפגנות הפרועות ומאחלים לציבור החרדי שואה נוספת. "בחדרי חרדים" עם לקט מדברי השטנה והארס החריפים המופצים ברשתות החבריות, כאמור, כתוצאה ישירה מהתנהגות קיצוני הפלג.

(ילדים חרדים יורקים ותוקפים צעירה חילונית בסיום הפגנת "העדה-פלג". צילום: חדשות 2)

"חבורת חלאות" הגיב גולש חילוני להתפרעות קיצוני הפלג, בעוד השני מגיב ב"דרוס כל דוס". גולש חרדי הגיב: "‏חבורת חלאות מרושעות. סאדיסטים חולניים באיצטלה של דת. חבל שהמשטרה מניחה להם".

‏"כולם, מי שתוקף חיילים ושוטרים שלנו בכול צורה באלימות, זכאי למוות מיד ללא התחשבות ולא משנה אם יהודי מזרחי אשכנזי ערבי טריפוליטאי מגבעת אולגה" ציין גולש אחר. גולש חילוני נוסף הגיב, "עד שלא ירצח חייל הם ימשיכו, ביום שחייל יפגע - סוף לחרדים".

גולשים אחרים כתבו: "ככה צריך לעשות בכל הכוח.. לכסח אותם.. שילמדו לקח הנבלות האלה.. אם הם רוצים להפגין אז שיפגינו בכנסת, לא בכבישים שאז הנהגים שונאים בגללם את הציבור החרדי".

"אנשים מפגרים. צריך להעיף אותם למדינה אחרת"; "לא מבין למה לא דורסים אותם?" כתב אחד הגולשים. אחר כתב בתגובה לתיעוד של תקיפת צעירה חילונית: "יואו מסכנה, אם אני הייתי שם הייתי שובר להם אבר אבר.. אין להם תקנה".

(

"שאלוקים יקח אתכם. חרדים תמותו" כתב אחד הגולשים בעוד אחר כתב: "במילה אחת מטומטמים. מגיע להם 4 מיתות בית דין"; "ימח שמם דרך ארץ קדמה לתורה טפו עליהם זבלים בני זבלים". אחר כתב: "מה הם לא יעשו כדי לברוח מהניקיונות בבית. קבוצה של חולי נפש". גולש דתי אחר הגיב: "לשבור להם את העצמות, לפרק אותם לחתיכות"

גולשת דתייה אחרת כתבה: "הייתי דורסת אותם חופשי", בעוד גולש חילוני כתב: "מזעזע. מגעילים, זבל ממש איכס זה מה שהדת מלמדת". גולש חרדי כתב: "אני מזהה אותו, קוראים לו בן סורר ומורה".

גולש דתי כתב: "לא ייאמן. כדור בראש הייתי נותן לו". "למה לא יורים בהם?" שאל גולש דתי אחר. אחרים כתבו: "חיות פרא אלה הלוואי יקבלו מחסנית לראש כל אחד, תעשו להם טרור בעיניים - תחריבו את בני ברק וסלמתאק".

כאמור, אלה ציטוטים חלקיים בלבד מתוך אלפי תגובות שנאה והסתה ברשתות החבריות נגד הציבור החרדי, הכול בגלל קומץ נערים קיצונים שהחליטו למרר את חייהם של עשרות אלפי אנשים ונהגים כמעט מדי יום, זאת בניגוד לכל היגיון ודרך התורה.

כך שבעוד ההסתה הקשה של הקיצונים החרדים נגד חיילים חרדים ו"חרד"קים" כבר יצאה משליטה, כפי שניתן לראות בסרטונים השונים שהופצו בחודשים האחרונים, בהם אף נראים ילדים קטנים מגדפים חיילים, נשים וחרדים מבוגרים, תגובת הנגד היא הסתה חסרת תקדים נגד הציבור החרדי, במה שנראה כמאבק שיכול להפוך ברגע למלחמה של ממש עם נפגעים משני הצדדים.

בין אלו לאלו נמצא המיינסטרים החרדי שמתחיל להתעורר בשבועות האחרונים ומשיב מאבק לקומץ הקיצוני. יש לציין כי תגובות קשות במיוחד ניתן למצוא גם בקרב אנשים מהזרם החרדי המרכזי, שחלקם אף קוראים לנקוט באלימות נגד הקומץ הקיצוני שמפגין ברחובות.

המדרון החלקלק בו נמצא הציבור החרדי הופך למסוכן ואלים והאור בקצה המנהרה עדיין לא נראה באופק.
הפלג הקיצוני הפגנות הסתה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד