ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מזעזע: המורה ביקשה - תגנו על היטלר

מורה בארה"ב ביקשה מתלמידיה להגן על "הפתרון הסופי" של המרצח הנתעב אדולף היטלר. חבר בית הנבחרים דב הייקינד דורש לפטר את המורה: "לא האמנתי בתחילה. חשבתי שזו בדיחה חולנית"

אילוסטרציה (מרים אלסטר, פלאש 90)
אילוסטרציה (מרים אלסטר, פלאש 90)

אנטישמיות במסווה חינוכי? מורה בארה"ב ביקשה מתלמידיה להגן על "הפתרון הסופי" של המרצח הנתעב אדולף היטלר, מה שעורר את זעם הקהילה היהודית.

דב הייקינד, חבר בית הנבחרים של מדינת ניו יורק מטעם המפלגה הדמוקרטית, פנה למשרד החינוך בניו יורק בדרישה לפטר את המורה ואת נציבת החינוך של ניו יורק שנתנו את העבודה האנטישמית לתלמידים.

על פי הדיווח בכלי תקשורת בארה"ב, מדובר בעבודה "חינוכית אינטלקטואלית" שניתנה לתלמידים בבית ספר במחוז אוסווגו. לטענת נציבת החינוך בניו יורק, מרילנד איליה המשימה ניתנה לתלמידים כ"חשיבה ביקורתית".

"זה רעיון המחשבה הביקורתית של הנציב החינוכי?" תהה הייקינד. "האם המשימה לתלמידים היתה להתווכח לטובת מעשי הזוועה והאם מישהו יעז להגן עליה? באמת לא האמנתי לסיפור הזה כששמעתי אותו. חשבתי שזאת בדיחה חולנית".

הסערה פרצה לאחר שמספר תלמידים התלוננו כי המשימה שניתנה להם מעודדת לאנטישמיות. משרד החינוך התנצל על המקרה וביטל את המשימה לתלמידים.

חבר בית הנבחרים דב הייקינד הגיב לאחר ההתנצלות של משרד החינוך: "זו משימה נתעבת לתלמידים ודורש הרבה יותר מאשר התנצלות. זה תקיעת סכין בגבם של ניצולי השואה. הממונה על החינוך מחנכת את סוג החינוך הלא נכון, ואין שום פיקוח על ההוראה של ילדי ניו יורק".
היטלר אנטישמיות תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד