י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אחת הישיבות המפורסמות בעולם תקים קניון?

הקהילה החרדית בלייקווד סוערת, זאת על רקע טענות כי ישיבת לייקווד המפורסמת נערכת להקים קניון בשכונה - באמצעות איש קש • כל הפרטים

ראשי ישיבת לייקווד. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
ראשי ישיבת לייקווד. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

הקהילה החרדית בלייקווד, ניו גרז'י, סוערת בחודשים האחרונים, זאת על רקע טענות כי ישיבת לייקווד המפורסמת נערכת להקים קניון חדש בשכונה - באמצעות איש קש. ל"בחדרי חרדים" נודע כי תושבים בשכונה היו אמורים להפגין הערב נגד הכוונה לאשר את התוכניות, אך בעקבות מכתב של מנהל הישיבה, ההפגנה לא יצאה אל הפועל בסופו של דבר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הטענה המרכזית של התושבים היא בעצם נגד הישיבה - ישיבת בית מדרש גבוה, הנחשבת למרכז החיים במקום. לטענתם, הישיבה היא זו שעומדת מאחורי הפרויקט להקים את הקניון, זאת כאמור באמצעות איש קש שהגיש את תכניות הבניה לאישור.

תושבי העיר הקרובים לאיזור טוענים כי הקמת הקניון תשבש את התנועה באזור. חלק גדול של אברכי הכוללים טוענים כי הדבר יוסיף בראוותנות ובגשמיות. לדבריהם, "זו חוצפה גדולה שהישיבה תהיה הגוף שמקים מרכז קניות עם חנויות יוקרה וכדו'".

הערב כאמור היו אמורים להגיש את התכנית לוועדה המוניציפאלית בעיריית לייקווד לאישור הפרויקט והתושבים נקראו לבוא ולמחות על כך. ברחבי העיירה הופצו מודעות הקוראות לתושבים להתנגד לפרויקט, תחת הכותרות "אם החרש תחרישי בעת הזאת" ו"עיר האלוקים מושפלת עד שאול תחתיה".

אלא שמספר שעות קודם לכן, בעקבות מכתב שכתב מנהל הישיבה, הרב אהרן קוטלר, ודלף לרשתות החברתיות, נעצר הפרויקט. "לאחר שהועלו טענות שונות מצד התלמידים, ולמרות שחלקם מבוססים על מידע שגוי, מכל מקום הוחלט לדחות את הגשת הבקשה כדי לדון מחדש איך להמשיך בפרויקט הבנייה" כתב הרב קוטלר.

מכתבו של הרב אהרן קוטלר לא פורסם לבסוף ברבים, אך דלף כאמור לרשתות החברתיות בלייקווד.

כך או כך, לא ברור עדיין מה יעלה בגורלו של הקניון ובלייקווד, כמו בכל העולם, כולם עסוקים כעת בהכנות לפסח ולימי בין הזמנים, כך שככל הנראה המאבק יתחדש עם תחילת זמן הקיץ.

המודעות בלייקווד






לייקווד ניו גרזי ישיבה קניון הרב אהרן קוטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד