י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תעמולת בחירות? האם כחלון רציני לגבי הורדת מסים

שר האוצר ואנשי אגף התקציבים דנו היום בישיבה לגבי מסלולים אפשריים להורדת מסים; אפשרות אחת שדווקא לא נמצאת על הפרק היא הורדת המע"מ

שר האוצר משה כחלון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
שר האוצר משה כחלון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



הכרזתו של שר האוצר, משה כחלון, השבוע, בכנס של מפלגת כולנו, שלפיה הוא עומד להוריד מסים בקרוב – עוררה תהייה האם מדובר בתעמולת בחירות - או שכחלון רציני בכוונותיו.

איתות לגבי מידת הרצינות ניתן למצוא בישיבה שנערכה היום (ג') לפנות ערב בנושא האפשרויות להורדת מסים. בישיבה, שנערכה בשיתוף עם אנשי אגף התקציבים, הועלו סדרה של רעיונות לגבי המסלולים האפשריים לביצוע רצונו של כחלון.

נכון לעכשיו, אפשרות אחת שלא נמצאת על הפרק היא הורדת מע"מ. זאת משום שכל התרחישים מתייחסים למהלך של הורדת מסים דיפרנציאלית בשלב הראשוני – ולא במהלך של הורדת מסים גורפת לכלל האוכלוסייה.

כל תרחיש של הורדת מסים יצטרך להתחשב בעובדה שהכנסות המיסוי מעסקת מובילאיי – שאמורות להסתכם בכ-4 מיליארד שקל – עדיין אינן ודאיות ולא ברור מתי ייכנסו, ויותר מכך – לא מדובר בעלייה קבועה בהכנסות ממיסוי, אלא בהכנסה חד פעמית – שאינה מאפשרת הורדת מסים קבועה.

המדינה נהנתה ברבעון הראשון של 2016 מגביית מסים עודפת, בהיקף של 1.6 מיליארד שקל. 1.2 מיליארד שקל מתוכה נבעו מהכנסות חד פעמיות בינואר מעסקת כתר פלסטיק. בניכויה אנו נותרים עם גבייה עודפת של 400 מליון שקל. סכום שאינו מאפשר מהפיכה במיסוי מבלי להגדיל את הגרעון.
משה כחלון מפלגת כולנו הורדת מסים תעמולת בחירות אגף התקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד