י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

השווה את הציונות להיטלר והושעה מהמפלגה

קן ליווינגסטון, ראש עיריית לונדון לשעבר, הושעה לשנה על ידי מפלגת הלייבור בעקבות השוואה שעשה בין היטלר לציונות

ליווינגסטון (רויטרס)
ליווינגסטון (רויטרס)

קן ליווינגסטון, ראש עיריית לונדון לשעבר, הושעה לשנה על ידי מפלגת הלייבור בעקבות השוואה שעשה בין היטלר לציונות. על פי הדיווח ב'גרדיאן' הבריטי, המפלגה החליטה להשעות את ליווינגסטון מכל פעילות לשנה, לאחר שהוציא שם רע למפלגה בכך שאמר שהיטלר תמך בציונות.

את ההחלטה להשעות את ליווינגסטון, מי שהיה ראש עיריית לונדון בין השנים 2000-2008, קיבלה מועצת המפלגה לאחר דיון שנערך בנושא כשהעובדה שליווינגסטון חבר המפלגה קרוב ל-50 שנה לא סייעה לו.

ליווינגסטון ידוע בדעותיו השמאלניות ואף מכונה "קן האדום" בשל דעות אלה. כמו כן, דעותיו ואמירותיו תוארו כאנטי-ישראליות והוא אף הואשם מספר פעמים באנטישמיות.

בעוד שההשעיה היא מכה קשה לליווינגסטון, ההחלטה שלא להדיחו משורות המפלגה, נתקלה במבוכה מצד מבקריו במפלגה, שראו בהסרת חברותו מהמפלגה דבר חיוני. בחשבון הטוויטר תיארה תנועת הלייבור היהודית את ההחלטה כ"בגידה בערכים של מפלגתנו" בטענה כי השעיה "מאפשרת דלת מסתובבת לעבריינים חוזרים".

סיימון ג'ונסון, מנכ"ל מועצת המנהיגות היהודית, ארגון גג של ארגוני צדקה, הזהיר כי כל דבר פחות מהדחתו מהמפלגה "ימנע את בניית האמון בין הקהילה היהודית לבין מפלגת הלייבור".

דבריו של ליווינגסטון שגרמו לסערה נאמרו בשיחה עם כתבים בשבוע שעבר, אז אמר כי "הנאצים מכרו נשק ללוחמים ציוניים והקימו מחנות אימונים כדי לסייע ליהודים להסתגל לחיים במדינה אחרת". עוד טען שממש עד תחילת מלחמת העולם השנייה היה שיתוף פעולה הדוק בין הציונים והנאצים.

דבריו של ליווינגסטון מתייחסים להסכם שנחתם על ידי הממשל הנאצי אשר הקל על העברתם של יהודים לארץ ישראל ב-1933, לפני שהרייך השלישי החל את מסע ההשמדה ההמוני. באפריל 2016 התבטא ליווינגסטון כי "היטלר היה ציוני", והוסיף כי כל מה שהיטלר עשה היה חוקי וכי הוא לא היה אנטישמי.
לייבור לונדון היטלר ציונות אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד