י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עושק וניצול: מנהלי החיידרים גוזלים את מענק המורים לחג הפסח

בדיקת "בחדרי חרדים" מגלה כי על אף שהמדינה העבירה למלמדים מענק מיוחד של 2000 שקלים לחג, בחרו חלק מהמנהלים להותיר את הסכום בכיסם, או לפחות חלק ממנו • איך קורה דבר כזה? ח"כ גפני שיגר למנהלים מכתב זועם - ללא הועיל

ילדי תלמוד תורה
ילדי תלמוד תורה

לאחר שיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שיגר מכתב חריף למנהלי המוסדות, בו הוא מבקש מהם להעביר את המלגה המלאה למלמדים שהועברה לרגל חג הפסח - בדיקת "בחדרי חרדים" מגלה מציאות עגומה מאד.

המענק הינו לרגל חג הפסח הממשמש ובא, והוא הועבר אף לעובדי ההוראה במוסדות הפטור. מדובר בסכום מכובד בהחלט - סך של 2,000 ש"ח כתוספת למשכורת החודשית. 'בחדרי חרדים' בדק ומצא כי מנהלי מוסדות פטור רבים, אליהם מועבר המענק כדי לחלקם למלמדים, החליטו על דעת עצמם להפריש סכום כלשהו מהמענק וליטול אותו לעצמם.

כך למשל מספר ל'בחדרי חרדים' מלמד באחד הת"תים המוכרים בבני ברק כי "מנהל הת"ת הודיע לכלל המלמדים כי יקבלו רק 1,100 ש"ח מתוך המענק. ברור שהתרעמנו על כך וניסינו להבין את הסיבה, אך לא סיפקו לנו תשובות. מדובר בשערוריה, שכן ההנהלה עושה בכסף שיועד למלמדים כבשלה". המלמד אף מפנה בשיחה עמנו אצבע מאשימה לעבר משרד החינוך שאינו מפקח ואינו עוקב אחר הכסף שאכן יגיע לידי המלמדים, וישיג את מטרת המענק שנועד להקל על הוצאות החג המרובות.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי בת"תים אחרים הפחיתו סכום אחר אף פחות מ-1,000 ש"ח, עקב כך כי "כל השנה הת"ת עושה מעל ומעבר להשקיע במלמדים". בתלמוד תורה נוסף בבני ברק היה כאוס של ממש - אחד המלמדים ניהל מאבק מול המנהל שלא רצה להעביר את המענק כלל, ואפילו לא דיבר איתם על הנושא של התוספת.

מנגד, בתלמוד תורה אחר המנהל הניח למלמדים את הכסף על השולחן בחדר מלמדים, והם שיבחו אותו על המהלך - לעומת המנהלים האחרים שלטענתם לא נותנים את הכסף, למרות בקשת יו"ר ועדת הכספים להביא את המענק כראוי.

כאמור, בכתב ששיגר גפני למנהלים הוא כתב כי "לאחרונה עלה בידינו בס"ד להסדיר את המענק לעובדי ההוראה בסך 2,000 שקלים, בשתי פעימות כאשר מוסדות הפטור מקבלים לפי גובה תקצובם". גפני הוסיף כי "מענק זה מיועד בכל המוסדות לעובדי ההוראה בלבד ואין לעשות בו כל שימוש אחר" כותב גפני. "בעבר כאשר סודר מענק זה אף למוסדות התורניים קיבלנו תלונות ממספר מורים ומלמדים שהם לא קיבלו את שהתקבל עבורם".

לסיום הזהיר: "אני פונה ומקווה כי הסכום במלואו יועבר ליעדו שהם עובדי ההוראה בגנים, בבתי הספר, במוכש"ר, במוסדות הפטור ובכל מוסד שהתקבל המענק עבורם ולא לכל מטרה חשובה ככל שתהיה". כאמור, למרות דבריו של יו"ר ועדת הכספים, מנהלים רבים לא מעבירים את מלוא המלגה לידיהם של המלמדים.
מלמדים מענקים משה גפני תלמודי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד