ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מאבק ההקצאות: לראשונה גרודנא גברה על פוניבז'

מאבק ההקצאות בבני ברק הציף מתחת לפני השטח את הסכסוך הישן בין נשיא ישיבת פוניבז' לראש ישיבת גרודנא המנוח, בניסיון למנוע הקצאה לקהילת "יוצאי גרודנא" בפרדס כץ

אברכי ובחורי ישיבת גרודנא. צילום: קובי הר צבי
אברכי ובחורי ישיבת גרודנא. צילום: קובי הר צבי

סערת ההקצאות בעיריית בני ברק, החזירה סכסוך ליטאי ישן בין ישיבת גרודנא באשדוד לישיבת פוניבז' בבני ברק - ראש עיריית חנוך זייברט הקצה שטח מכובד לבית הכנסת "יוצאי ישיבת גרודנא", שימוקם ברחוב ברוט בשכונת פרדס כץ בעיר. בישיבת פוניבז' התנגדו ושלחו מכתב מפורט נגד להקצאה, אך הוועדה דחתה את ההתנגדות.

במכתב ארוך ומנומק המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', תחת הבלנק של הישיבה העומדת בנשיאות הגאון הרב אליעזר כהנמן, הובעה התנגדות נחרצת להקצאה. במכתב מגוללים בפוניבז' את ההיסטוריה של ישיבת גרודנא באשדוד השייכת לישיבת פוניבז'. על פי המכתב - אף הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל, ראש הישיבה המנוח, הודה שהישיבה שייכת לפוניבז' וב-2011 נחתם הסכם פשרה כי גרודנא לא יוכלו להשתמש בשם גרודנא.

במסמך ההתנגדות טוענים שעל אף ההסכם שקיבל תוקף של בית המשפט בבאר שבע, ממשיכים בגרודנא לעשות שימוש בשם. "די בסיבה זו לדחות את בקשת ההקצאה לעמותה זו המפירה בריש גלי הוראות פסק דין של בית משפט מוסמך והעמותה ממשיכה להציג מצג שווא בקרב הציבור הרחב והרשויות השונות", נכתב.

כך או כך, מועצת העיר צפויה להתכנס לאשר את ההקצאה ובפעם הראשונה, כך נראה, גרודנא ניצחו את פוניבז'. בישיבת גרודנא עצמה לא משתמשים בשם גרודנא, ובמודעות המתפרסמות בעיתון "הפלס" היא נקראת ישיבת "שער התורה".

מסמכי ההתנגדות. סריקה: בחדרי חרדים




הקצאות בני ברק ישיבת גרודנא ישיבת פוניבז הרב כהנמן ניצחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד