י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הח"כים ינהרו לכנסת באמצע ההכנות לפסח

הכנסת תקיים הבוקר דיון פגרה מיוחד, וחברי הכנסת ינהרו למשכן באמצע הניקיונות לחג שבפתח

מליאת הכנסת, פלאש90
מליאת הכנסת, פלאש90

מליאת הכנסת תתכנס הבוקר (רביעי) בשעה 11:00 לכינוס פגרה מיוחד לבקשתם של 25 חברי כנסת, כקבוע בתקנון. בין הנושאים שעל סדר היום: הצבעה בקריאה שנייה ושלישית על הצעת חוק התכנון והבנייה, שמטרתה להגביר את האכיפה והענישה על בנייה ללא היתר.

למרות העובדה שהצעת החוק המכונה חוק קמיניץ - לא מתייחסת באופן ספציפי למגזר הערבי, הרי שבפועל היא אמורה להתמקד בעיקר במגזר הזה שבו נרשמים מספר גבוה של עבירות בנייה שמעתה יידרשו אכיפה וענישה מוגברת.

קודם לכן השבוע אישרה ועדת הפנים את הצעת החוק שכאמור תעלה היום להצבעה בקריאה שניה ושלישית. בדיון אמר יו"ר הועדה דודי אמסלם כי "חשיבות החוק בתודעה שהוא יוצר, שגם האוכלוסייה הערבית מבינה שהמדינה מתכוונת לפעול כמדינת חוק, ובמקביל צריך לסייע להוביל תוכניות מתאר ביישובים הערביים". אמסלם הוסיף כי "אנחנו רוצים אחת ולתמיד להביא את כל המערכות למצב שנעבוד כמו מדינת חוק. אין לאף אחד אינטרס להרוס. רוצים להסדיר, תוך הגמשה מקסימלית, אבל אם מישהו בנה על תשתיות לאומיות, זה אינטרס של הכלל שלא יאפשרו את זה".

חבר הכנסת עבדאללה אבו מערוף מהרשימה המשותפת אמר כי "חוק קמיניץ הינו עוד חוק שמבטא את המשך מדיניות האפליה של ממשלת נתניהו כלפי אזרחי המדינה הערבים, והוא חוק שבא להטיל קנסות כבדים ואכזריים ולהאיץ את הריסת הבתים הלא מוסדרים".

בנוסף, יתקיימו היום הצבעות על הצעת חוק ניירות ערך וביוזמת סיעת מרצ, יתקיים גם דיון במה שהוגדר "ניסיונות ההשתלטות של ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, על התקשורת בישראל". יו"ר הסיעה, ח"כ אילן גילאון, אמר: "אף עובד לא צריך לשלם בפרנסתו על גחמות ראש הממשלה השיכור מכוח, ושר האוצר המשתפן שתחתיו".
חוק קמיניץ תאגיד פגרה כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד