כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

טראמפ מתגונן בעקבת האשמתו באלימות אסד

נשיא ארצות הברית מותקף על ידי יריביו כי אסד קיבל את הלגיטימציה לתקוף מהחלטתו להניח לכהונתו של אסד. תגובתו: להאשים את אובמה

טראמפ, צילום: רויטרס
טראמפ, צילום: רויטרס

בשבוע שעבר הכריזו בכירי ממשל טראמפ כי הדחתו של אסד אינה בעדיפות עליונה. אך לאור המקרה האיום - העולם ממתין לראות איך יגיב בפועל הנשיא טראמפ.

על פי הדיווחים אתמול (שלישי) באידליב שבסוריה בוצעה מתקפה כימית מחרידה, שעל פי ההערכות בוצעה על ידי משטרו של אסד בעזרת גז סארין, והביאה לרציחתם של לפחות 100 בני אדם ולפציעה למעל 400 נוספים.

בשבוע שעבר אמרה השגרירה האמריקנית באו"ם ניקי היילי כי "אנחנו חייבים לבחור את הקרבות שלנו. העדיפות שלנו היא כבר לא להתמקד בהדחת אסד". על הדברים הללו אמר דובר הבית הלבן, שון ספייסר, כי "אסד הוא מציאות פוליטית שאנחנו חייבים לקבל". בתגובה תקפו חברים דמוקרטים את טראמפ וטענו "כי הדברים סייעו לחזק את אסד ואת בני בריתו באיראן וברוסיה".

ספייסר הוסיף אתמול בתדרוך היומי "התקיפה הכימית בסוריה נגד אזרחים ובהם נשים וילדים, היא מעשה מתועב שהעולם לא יכול להתעלם ממנו, הפעולות המחרידות האלה הן תוצאה של החולשה וחוסר ההחלטיות של הממשל הקודם". לשאלה מהי עמדת הממשל בנוגע לסוריה בעקבות המתקפה הכימית הבוקר, ענה ספייסר "טראמפ דן עם חברי הממשל ועם מדינות נוספות ואנחנו עדיין לא אומרים מה אנחנו הולכים לעשות, ואין אופציה להחלפת השלטון בסוריה כפי שהיה בעבר"
טראמפ אסד סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד