י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אסון מר: בת שישים נהרגה מקריסת עץ בכפר סבא

עץ גדול מימדים קרס ברחוב רוטשילד בכפר סבא, וקבר תחתיו אשה - שמותה נקבע; גבר נוסף נפצע קל, ושתי מכוניות התרסקו

אסון מר: בת שישים נהרגה מקריסת עץ בכפר סבא

נורא - בשעות הבוקר (רביעי) קרס עץ ברחוב רוטשילד בכפר סבא, ופגע בהולכת רגל כבת 60. היא נפגעה קשות ואיבדה את ההכרה.


צילום: דוברות מד"א

צוותי מד"א ואיחוד הצלה שהגיעו למקום החלו לבצע בה פעולות החייאה כשהיא ללא דופק וללא נשימה. כעבור זמן קצר לא נותר להם אלא לקבוע את מותה. גבר כבן 60 שהיה ברכב סמוך סובל מהתקף חרדה, וטופל במקום.

חובש בכיר במד"א אבי יולין: "מדובר בעץ גדול מאוד שקרס ופגע באישה שהלכה ברחוב ובשתי מכוניות שהיו ללא נוסעים. אזרחים שהיו עדים לאירוע חילצו את האישה שסבלה מחבלת ראש קשה למקום בטוח כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה.

"יחד עם רופא מזדמן שהיה בסמוך הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח והיא פונתה במהירות תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבי"ח מאיר. גבר כבן 60 שהיה ברכב סמוך מטופל במקום כשהוא סובל מהתקף חרדה".

יענקי ויינברג, חובש רפואת חירום של איחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי למקום יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה נתקלתי בעץ שקרס על הולכת רגל ומספר כלי רכב. הולכת הרגל סבלה מפגיעה רב מערכתית, ונהג אחד מכלי הרכב נפצע באורח קל. כוחות גדולים של כיבוי אש ומשטרה פועלים בזירה".

יעקב אילון, חבר באיגוד אדריכלי הנוף הישראלי ומומחה לעצים אמר כי "מדובר בפיקוח לקוי בזמן עבודות פיתוח שנעשו לפני מספר שנים ובורות בנוגע לטיפול בעצים שהביאה לכך שהעץ קרס וגרם לאסון שהתרחש היום".

לדבריו, קיימים אלפי מקומות נוספים בישראל שבהם עצים עלולים לקרוס וזה נובע מטיפול לא נכון ובהיעדר פיקוח של מומחה לעצים בעת ביצוע עבודות חפירה בסביבת עצים בוגרים. "למשרד החקלאות ולפקיד היערות יש הנחיות ברורות שאינן מיושמות תמיד בשטח".

"הטיפול בעצים מתבצע לרוב בצורה לא מקצועית, מבלי לקחת בחשבון שחפירות ועבודות בסביבת העץ עשויות לפגוע בשורשים (היסודות) של העץ ולהביא לקריסתו או למותו. בעת ביצוע עבודות פיתוח, לא לוקחים בחשבון את מרחב המחייה הדרוש לעץ בוגר ומצמצמים אותו לכדי מטרים ספורים בלבד, דבר שפוגע בשורשי העיגון של העץ ומביא לקריסתו בעת רוחות חזקות כמו שהיו הבוקר.
איגוד הישראלי של אדריכלי הנוף משקיע בשנים האחרונות מאמצים רבים בקידום התחום, הן בהעלאת המודעות לנושא, והן בשיפור הסטנדרטים של טיפוח עצים במרחב העירוני" אמר.





כפר סבא עץ קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד