י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חמאס גייס והכשיר פעיל בחו"ל, והוא נלכד בישראל

צעיר בן 23 מקפריסין גויס על ידי מפקדת החמאס בחו"ל כדי לקדם פעילות טרור בישראל - הוא נשלח לאימונים בסוריה ותודרך על ידי פעילי חמאס באיסטנבול • השב"כ לכד אותו עם שובו לישראל, והוא הסגיר תכנים שהוצפנו בהם אותרו הנחיות ביטחוניות נרחבות - כל הפרטים על הסיפור התקדימי

מאלק נזאר יוסף קזמאר
מאלק נזאר יוסף קזמאר

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות שירות הביטחון הכללי בשיתוף עם צה״ל נעצר מאלק נזאר יוסף קזמאר, פעיל חמאס שגויס על ידי מפקדת החמאס בחו״ל והונחה לקדם פעילות טרור בשטחי מדינת ישראל.

בחקירתו בשב"כ התברר כי קזמאר, שגר בשנים האחרונות בקפריסין התורכית, גויס באוגוסט 2015 לשורות החמאס בעת שהותו בירדן. בינואר 2016 נשלח לאימון צבאי במחנה אימונים בסוריה, שם עבר אימוני ירי שונים והדרכות תיאורטיות על ייצור מטענים וחומרי נפץ. בינואר 2017, זמן קצר טרם שובו של קזמאר לאיו"ש, נפגש באיסטנבול עם פעילי חמאס שהנחו אותו לפעול לגיוס פעילים לשורות החמאס בשטחי מדינת ישראל.

קזמאר נעצר עם שובו לאיו"ש, טרם שהספיק לממש את הנחיית מפעיליו לגייס פעילים לחמאס בשטחי ישראל. במהלך חקירתו הסגיר קזמאר תכני כרטיס זיכרון שקיבל ממפעיליו על אדמת תורכיה, אשר הוצפנו באמצעות תוכנת הצפנה. בתכנים אלו אותרו הנחיות ביטחוניות נרחבות, ומידע שנועד לסייע למימוש משימותיו.

כנגד מאלק קזמאר הוגש לפני כשבוע כתב אישום בבית המשפט הצבאי בשומרון, המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות.
חמאס קפריסין חול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד