כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

סוף לסאגה: משרד החינוך השלים את הקמת ועדת הרישוי

לאחר הסאגה הגדולה שכמעט והביאה למשבר קואליציוני, משרד החינוך הודיע היום כי הושלמה הקמתה של ועדת הרישוי במשרד, שדבר הקמתה נחתם בהסכם הקואליציוני עם 'יהדות התורה"

סוף לסאגה: משרד החינוך השלים את הקמת ועדת הרישוי

פרסום ראשון: לאחר הסאגה הגדולה שכמעט והביאה למשבר קואליציוני ולמתחים בתוככי 'יהדות התורה', משרד החינוך הודיע היום כי הושלמה הקמתה של ועדת הרישוי שנועדה להסרת חסמים ובירוקרטיה במוסדות החינוך החרדי - ושדבר הקמתה נחתם בהסכם הקואליציוני עם 'יהדות התורה'.

בהודעה הרשמית של משרד החינוך נכתב: "מנכל משרד החינוך השלים הבוקר את הקמת ועדת הרישוי במשרד החינוך בעקבות החלטתו של שר החינוך נפתלי בנט לאשר את הועדה עד חג הפסח".

עוד נכתב כי "כזכור לפני כשלושה שבועות הגיע בנט לסיכום עם ראשי המפלגות החרדיות על הקמת הועדה".

שר החינוך בנט שיבח את סגן השר מאיר פרוש על עבודתו בהכנת הועדה והודה גם למנכ"ל המשרד החדש שמואל אבוהב שמיד עם כניסתו לתפקיד קיבל לידיו את השלמת הועדה והוציא אותה לפועל בתוך מספר שבועות.

כזכור, הדרמה החלה לאחר שיו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ אליעזר מנחם מוזס שיגר מכתב ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן שבו הוא הציג בפניו אולטימטום להקמת הועדה, וכפי שנחתם בהסכם הקואליציוני.

מכתבו של מוזס גרר סערה רבתי בתוככי סיעת 'יהדות התורה', זאת לאחר, שמספר ח"כים לא הצטרפו למאבק בטענות שונות. לבסוף, השר בנט התערב והבטיח להקים את הוועדה עד חג הפסח, מה שקרה לבסוף.

מי שהוביל בפועל את המאבק היה ח"כ יעקב אשר, שלמרות התנגדות חבריו חבר לסגן השר פרוש, ויחד עם יו"ר הסיעה מוזס הוביל את הקו החריף מול בנט ומול ביטן, הקמת הועדה לאלתר או משבר קואליציוני.

סגן השר פרוש מסר היום: "אני מודה לשר החינוך נפתלי בנט ולמנכ"ל המשרד שמואל אבואב, על הקמת ועדת הרישוי שתבחן הליכים ותפעל להסרת חסמים ביורוקרטיים ממוסדות החינוך החרדים". 

"אני חב תודה לחבריי וליו"ר סיעת יהדוה"ת ובמיוחד לח"כ אשר, שדירבן את התהליך בזירוז הקמת הוועדה", פרוש הוסיף כי "כולי תקווה שהועדה המורכבת מאנשי מקצוע תסיים את עבודתה במהירות ובמקצועיות לטובת מוסדות החינוך החרדים".


משרד החינוך ועדת הרישוי נפתלי בנט מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד