י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תיעוד: אריות הים בתרגיל משותף עם שייטת 13

היחידות המובחרות של צה"ל וצבא ארה"ב, NAVY SEALS, שייטת 13 והקומנדו הימי של חיל הים קיימו תרגיל משותף בו דימו בין היתר השתלטות על ספינת אויב

תיעוד: אריות הים בתרגיל משותף עם שייטת 13

בשבוע שעבר התקיים תרגיל שיתוף פעולה של זרוע הים עם יחידת 'אריות הים' של הצבא האמריקאי. בתרגיל לקחו חלק גם לוחמי שייטת 13 - הקומנדו הימי של זרוע הים, ספינת טילים מדגם "סער 5" (אח"י אילת), מורנות וכלים נוספים של שייטת 13.



במהלך התרגיל הכוחות תרגלו פשיטה משותפת, וכן בוצעו צניחות מוצלחות של הכוחות לים והשתלטות על כלי שיט המדמה ספינת אויב. מטרת התרגיל הינה בניית יכולת מבצעית משותפת להפעלת כוחות מיוחדים של צה"ל וצבאות מקבילים, העברת ידע משותף בין הציים, חיזוק השפה המשותפת ושיתוף הפעולה המבצעי בשטח.

צה"ל מתרגל באופן רציף תרחישים שונים לטובת אימון ותרגול כוחות, כמו גם שיפור היכולות לאור האיומים השונים.

ראש מספן ים, תא"ל עידו בן משה אמר כי "שיתוף הפעולה בין שני הציים מתבטא בתרגולים שנתיים, ביקורים הדדיים תוך הפריה הדדית בתחום המבצעי. במהלך התרגילים המשותפים נרקמים יחסים מקצועיים התורמים לשני הצדדים ברמה האסטרטגית".

יחידת אריות הים הוא כוח מיוחד המשתייך לחיל הים של הכוחות המזוינים של ארצות הברית. כוח זה מתמקד בפעילות של לוחמה בטרור ובמשימות מיוחדות אחרות. היחידה נחשבת לאחת היחידות הטובות והמאומנות ביותר בעולם וידועה בביצוע פעולות רבות ומגוונות במחציתה השנייה של המאה ה-20.

בין המבצעים הנודעים של אריות הים, מבצע חיסולו של אוסאמה בן לאדן ב-2011, חילוץ שני עובדי סיוע, אמריקנית ודני, בסומליה משבי הפיראטים ב-2012. מלחמת וייטנאם בשנות ה-70, הפלישה לגרנדה ב-1983, הפלישה האמריקאית לפנמה ב-1989, מלחמת המפרץ ב-1990, מבצע חירות לעיראק ועוד.
שייטת 13 אריות הים קומנדו ימי צבא ארצות הברית תרגיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד