ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הרב ברלנד התמוטט בכלא ופונה לביה"ח

לפני זמן קצר (ד') התמוטט הרב אליעזר ברלנד בכלא ניצן, שם הוא מרצה עונש מאסר לאחר שהודה והורשע במעשים חמורים • הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בליווי אבטחה

הרב ברלנד התמוטט בכלא ופונה לביה"ח
ההסגרה של הרב ברלנד צילום: ארכיון בחדרי

לפני זמן קצר (ד') התמוטט הרב אליעזר ברלנד בכלא ניצן שם הוא מרצה עונש מאסר לאחר שהודה והורשע במאסרים חמורים. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בליווי אבטחה.

הרב ברלנד, שועדת השחרורים קיבלה השבוע את בקשתו לקיצור מעצרו, עדיין שוהה בכלא עד לערעור שהפרקליטות צפוייה להגיש על ההחלטה.

עורכת הדין של הרב, רותם טובול, מסרה ל'בחדרי חרדים' כי בעת שהותו במרפאת כלא ניצן, חש ברע ופונה לבית החולים. לדברי בני משפחתו, כבר אתמול הרב חש ברע, סבל מחום גבוה ואף הקיא מספר פעמים.


הרב ברלנד בבית החולים לאחרונה

ביום שני השבוע, ועדת השחרורים החליטה לקצר שליש בעונשו של הרב ברלנד שמרצה עונש מאסר בכלא איילון לאחר שהודה והורשע במעשים חמורים. אולם השחרור עוכב בשבוע מאחר ופרקליטות המדינה ביקשה זמן לשקול האם להגיש ערעור על ההחלטה לשחררו.

עו"ד רותם טובול, פרקליטתו של הרב ברלנד אמרה ל'בחדרי' מיד לאחר ההחלטה "מדובר באדם בן 80 חולה מאוד. הוא הביע חרטה מלאה על מעשיו במתלוננות והפגיעה במתלונן - וביקש את סליחתם בדיון".

במידה ולא יוגש ערעור על ידי הפרקליטות, הרב ברלנד ישהה בתנאי מעצר בית מוחלט במלונית הסמוכה לבית החולים הדסה עין כרם עד להחלטה אחרת.

בהחלטת ועדת השחרורים נכתב בין היתר: "שחרורו של האסיר יהיה ישירות למלונית הסמוכה לבית החולים הדסה מדלת לדלת. חברת אבטחה "צוות 5" תפעל בהתאם למתווה שצוין במסמך שהוגש לעיון וועדת השחרורים מיום 2.4.17. האסיר ישא בכל ההוצאות הכרוכות בשהותו במלונית ובמימון צוות האבטחה".

"לנוכח חג הפסח הקרב ובא, הובהר לאסיר ששהותו בחג תהיה אך ורק במלונית כאמור לעיל ולא בכל מקום אחר", זאת כאמור במידה ולא יוגש ערעור.

"האסיר יוכיח להנחת דעתה של הוועדה בישיבת המעקב הראשונה שנקבעה לתאריך 20.4.17 כי נקט בכל האמצעים הדרושים עליהם סוכם עמו במהלך הדיון לפיהם יובטח שלומם של כל המתלוננים בפרשה זו באופן שלא יאונה להם כל רע מעתה ועד עולם".
הרב אליעזר ברלנד בית החולים כלא ניצן שובו בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד