י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

זייברט העביר את ההקצאות: מאחורי הקלעים של המהלך בתיאום 'דגל'

השלב הנוכחי של ההקצאות בבני ברק אושר לבקשת ראש העיר, מוסדות ליטאיים בולטים אושרו הערב, ובתיאום משותף עם 'דגל התורה' נבנה מהלך טקטי להמשיך את מהלך ההקצאות המשותף • כל הפרטים בפרסום ראשון

מליאת עיריית בני ברק הערב (באדיבות המצלם)
מליאת עיריית בני ברק הערב (באדיבות המצלם)

הגל הראשון של ההקצאות בבני ברק עברו במליאת מועצת העיר הערב, במהלך טקטי בהובלת הדיין הגאון רבי יהודה סילמן ראש העיר חנוך זייברט ממלא מקומו אברהם רובינשטיין, חברי המועצה מ'דגל התורה' התנגדו לשלב הנוכחי של הקצאות בכדי לבנות בסיס משפטי מוצק הדוחה טיעונים לחלוקה על בסיס פוליטי, כאשר 7 חברים מסיעתו של ראש העיר מתנגדים למהלך וכך גם הנציג הבכיר מש"ס.

גורם בעירייה מסביר ל'בחדרי חרדים' "לא שלא היה ויכוח בין זייברט לרובינשטיין האם לאשר את ההקצאות במכה אחת או את ההקצאות שלגבם אין ערעורים (ברשימת ההקצאות יש נתחים יפים לדגל התורה אגודת ישראל וש"ס) אולם כאשר הובהר הצורך של ראש העיר להעביר במספר פעימות, החליט הגאון הרב יהודה סילמן בתיאום עם ראש העיר וממלא מקומו, על הצבעה מחאה טקטית בעקבות חילוקי דעות בהקצאות לליטאים, זאת לאחר שהובטח הרוב במועצת העיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המהלך של ההקצאות יימשך הלאה בעירייה בהובלת ראש העיר זייברט, וכי וועדת ההקצאות תתכנס מיד לאחר החג להסרת התנגדויות ואשרור השלב הבא.

מנגד אומר ח"כ יעקב אשר ששימש כראש העיר בקדנציה הקודמת כי "מצער מאד שמהלך כזה רגיש מגיע ללא הסכמה משותפת, ובניגוד לנהוג בקדנציות האחרונות ובוודאי בנושא כל כך חשוב ורגיש, אני מיצר על כך".

ההצבעה עברה בתמיכת 16 חברי מועצה ו- 8 נגד, בעד: 12 מאגודת ישראל, 4 מש"ס. התנגדו: 'דגל התורה' ו'בני תורה-עץ' וכן אליהו דדון מש"ס שיצא מהצבעה והיה שותף למהלך הטקטי.

בשלב ההקצאות הנוכחי שאושר היום, משולבים מוסדות וקהילות ליטאיות בולטות כמו: ישיבת תפארת מרדכי, ישיבת ברכת אפרים, ישיבת צעירים, בית הכנסת הליגמן בראשות הגר"ש קרליץ בן הגאב"ד הגר"נ, ישיבת 'ברכת יוסף', בית הכנסת 'נאות יוסף' של הגר"י אדלשטיין זצ"ל שהייתה זו בקשתו האישית האחרונה מראשי העיר לאשר הקצאה לקהילתו המתרחבת, בקשה שכאמור אושרה היום. בית הכנסת של הרב טוננפלד, תלמוד תורה לקהילת הרב וינפלד בנשיאות הגראי"ל שטיינמן, תלמוד תורה 'תורת ישעיהו' של 'מרביצי' בראשות חבר המועצה של דגל מיכאל קקון, תלמוד תורה 'כח התורה' ועוד.
הקצאות דגל התורה חנוך זייברט אברהם רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד