י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

חבית חומר הנפץ בעיריית בני ברק לקראת פיצוץ; "זייברט - בריון"

למרות טענות על שיתוף פעולה בין חלקים ב"דגל התורה" לראש העיר חנוך זייברט, נראה שחבית חומר הנפץ בעירייה הולכת לקראת פיצוץ - עם "נפגעים" • גורם בכיר ב'דגל' ל"בחדרי": "בריונות כזו של ראש עיר לא היתה כבר 20 שנה"

חנוך זייברט (יונתן זינדל, פלאש 90)
חנוך זייברט (יונתן זינדל, פלאש 90)

למרות טענות על שיתוף פעולה בין חלקים ב"דגל התורה" לראש העיר חנוך זייברט סביב סוגיית ההקצאות - אחת הסוגיות הכי רגישות בעיר, נראה שחבית חומר הנפץ בעירייה הולכת לקראת פיצוץ - הפעם עם "נפגעים".

הדברים מגיעים לאחר שהיום, לראשונה מאז הוועדה הקרואה, העבירה העירייה הקצאות ללא הסכמה ושיתוף פעולה בין כלל הנציגים, והדברים יכולים להשליך על המשך שיתוף הפעולה.

גורמים בעירייה מספרים ל"בחדרי חרדים" כי מזה כמה קדנציות דגל התורה ואגודת ישראל עובדים בשיתוף פעולה בנוגע לשלל הנושאים העומדים על הפרק בניהול העיר, בפרט בנושאים רגישים כמו הקצאות. אלא שהערב זה נשבר - ויתכן ויהיו לכך גם השלכות בעתיד.

כפי שפורסם ב"בחדרי חרדים", ב"דגל" התנגדו בישיבת מועצת העיר להצבעה על ההקצאות. מי שכן שיתף פעולה עם ראש העיר הוא ממלא מקום העיר אברהם רובינשטיין, שהולך יד ביד עם זייברט.

ב"דגל" ביקשו לדחות את הישיבה עד שיוסדרו כל הנושאים, אך זייברט לא הגיע להבנות גם בתחום זה. סיבת ההתנגדות של דגל התורה להקצאות היא חוסר קבלה של הצרכים המינימליים, לדבריהם, עשרות התנגדויות הוגשו על ידי מוסדות וקהילות של דגל התורה שלא קיבלו את מבוקשם.

לטענתם, יתירה מזאת, דונמים שלמים שיועדו לקהילות וציבור דגל התורה הוצאו מההצבעה היום בישיבת המועצה, וכך חוץ מהמחסור הגדול ואי הקבלה לצרכים רבים, נוספו עוד נפגעים שנשארו מחוץ לרשימה.

גם ההתנהלות בעיצומה של ישיבת המועצה עם שלושת נציגי חסידות ויז'יניץ, שהצביעו בתחילה נגד ותוך כדי הישיבה לאחר שיחה קשה של ראש העיר שינו דעתם, מראה על המצב הנפיץ המתנהל בעיר התורה והחסידות.

כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", לפני ישיבת המועצה שלח הגאון רבי דניאל זר מכתב לכל חברי המועצה נגד ההקצאות ועל הקיפוח הגדול. גורמים בכירים במפלגות החרדיות אומרים כי ההרגשה של סדק קרוב מבעבר והדבר יכול להשליך על שיתוף פעולה עתידי בעיר, מה שלא היה בעשרים שנה האחרונות.

גורם בכיר בדגל התורה אמר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "בריונות כזו של ראש העיר וחוסר שיתוף הפעולה לא היו כבר עשרים שנה בבני ברק". לדבריו, "גם באגודת ישראל מבינים זאתץ. יו"ר מפלגתו של זייברט, השר יעקב ליצמן, הטיח בפניו כמה פעמים דברים נוקבים, עכשיו אני מבין טוב מאוד על מה מדובר".

ח"כ יעקב אשר, ששימש כראש העיר בקדנציה הקודמת, אמר כי "מצער מאד שמהלך כזה רגיש מגיע ללא הסכמה משותפת, ובניגוד לנהוג בקדנציות האחרונות ובוודאי בנושא כל כך חשוב ורגיש, אני מיצר על כך".

ההצבעה עברה בתמיכת 16 חברי מועצה ו- 8 נגד, בעד: 12 מאגודת ישראל, 4 מש"ס. התנגדו: 'דגל התורה' ו'בני תורה-עץ' וכן אליהו דדון מש"ס שיצא מהצבעה והיה שותף למהלך הטקטי.

בשלב ההקצאות הנוכחי שאושר היום, משולבים מוסדות וקהילות ליטאיות בולטות כמו: ישיבת תפארת מרדכי, ישיבת ברכת אפרים, ישיבת צעירים, בית הכנסת הליגמן בראשות הגר"ש קרליץ בן הגאב"ד הגר"נ, ישיבת 'ברכת יוסף', בית הכנסת 'נאות יוסף' של הגר"י אדלשטיין זצ"ל שהייתה זו בקשתו האישית האחרונה מראשי העיר לאשר הקצאה לקהילתו המתרחבת, בקשה שכאמור אושרה היום. בית הכנסת של הרב טוננפלד, תלמוד תורה לקהילת הרב וינפלד בנשיאות הגראי"ל שטיינמן, תלמוד תורה 'תורת ישעיהו' של 'מרביצי' בראשות חבר המועצה של דגל מיכאל קקון, תלמוד תורה 'כח התורה' ועוד.
חנוך זייברט סערת ההקצאות דגל התורה משבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד