י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"שינויים בתקציב": ועדת הכספים אישרה 800 מיליון שקל לישיבות ולמוסדות החרדים והדתיים

הכספים נכללו בסיכומים שנערכו בסוף 2016, ערב אישור התקציב ל-2018-2017 בין הליכוד לבין יהדות התורה, ש"ס, והבית היהודי • הסכומים כוללים בין היתר 310 מיליון שקל לישיבות, ועוד 115 מיליון שקל לחינוך הממלכתי דתי

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר



ועדת הכספים אישרה היום (ד') שורה של העברות תקציביות לבקשת משרד האוצר, ובהן 800 מיליון שקל לישיבות ולמוסדות החרדים והדתיים. כספים אלה נכללו בסיכומים שנערכו בסוף 2016, ערב אישור התקציב ל-2018-2017 בין הליכוד לבין יהדות התורה, ש"ס, והבית היהודי. מכיוון שהכספים הללו לא נכללו בהצעת תקציב המדינה ל-2017, מועברים הכספים כעת ליעדים באמצעות "שינויים בתקציב".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), קבל על כך שהסכומים הללו לא נכללו בבסיס תקציב המדינה, ועל כן נדרשות העברות לסעיפים האלו במהלך שנת התקציב. הישיבה בעניין היתה אמורה להתקיים המחר, מאחר שפניות האוצר הגיעו לוועדה רק ביום שני, והנוהל לדיוני הוועדות בפגרת הכנסת מחייב את הגשת הפניות לוועדה 4 ימים לפני המועד. למרות זאת הוחלט להקדים הדיון להיום - והוועדה התכנסה לדיון בהעברת עודפי תקציב. ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) הביעה את מחאתה על ההקדמה.

הסכומים כוללים בין היתר 310 מיליון שקל לישיבות - לפי דרישת יהדות התורה וש"ס, ועוד 115 מיליון שקל לחינוך הממלכתי דתי - בהתאם לתביעת הבית היהודי. ההעברות כוללות גם 163 מיליון שקל לחינוך החרדי, כשמתוכו 80 מיליון שקל לחינוך המוכר שאינו רשמי; 128 מיליון שקל לתקציבי תרבות דתית וחרדית ושיעורי תורה; 25 מיליון שקל לתקציבי שיפוצים בחינוך העצמאי המקורב ליהדות התורה; 33 מיליון שקל לסמינרים חרדיים לבנות; 25 מיליון שקל לתוספת שכר לגננות החינוך המוכר שאינו רשמי, ועוד.

לוועדה נמסר כי היעדים שאושרו להעברה במסגרת הכספים הקואליציוניים שעליהם סוכם בסוף 2016, הם בהיקף של 691 מיליון שקל. סכום זה כולל 473 מיליון שקלים לחינוך החרדי והדתי ולתרבות דתית ושעורי תורה.

שפיר, שמכהנת כיו"ר ועדת השקיפות, דרשה לעצור את הדיון, מכיוון שלא עמד בנוהל שסוכם בבג"ץ, ולא הועבר כל המידע לח"כים טרם ההצבעה. "שוב אזרחי ישראל משלמים על הקומבינות של הממשלה. כמו שבנט ואנשי הבית היהודי עושים בכל מקום אליו הם מגיעים, גם את משרד החינוך הם הפכו לצינור של כספים למקורבים. התירוצים משתנים, השיטות אותן שיטות. במקום לטפל במצוקות האמיתיות של אזרחי ישראל, הממשלה דואגת רק לפוליטיקאים. אין לממשלה סדרי עדיפויות פרט לדאגה לעצמה, באזרחי ישראל היא לא מכירה".
משה גפני ועדת הכספים שינויים בתקציב מוסדות תורניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד