ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

סערת הקניון בלייקווד; ראש הישיבה מגיב

לאחר שהקהילה החרדית בלייקווד סערה בחודשים האחרונים, זאת על רקע טענות כי ישיבת לייקווד המפורסמת נערכת להקים קניון חדש בשכונה, ראש הישיבה הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר, פרסם מכתב בו הוא מודיע כי הישיבה חוזרת בה מהכוונה להקים את הקניון • כל הפרטים

הגאון רבי מלכיאל קוטלר ראש ישיבת לייקווד
הגאון רבי מלכיאל קוטלר ראש ישיבת לייקווד

לאחר שהקהילה החרדית בלייקווד, ניו גרז'י, סערה בחודשים האחרונים, זאת על רקע טענות כי ישיבת לייקווד המפורסמת נערכת להקים קניון חדש בשכונה, ראש הישיבה הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר, חבר מועצת גדולי התורה בארה"ב, פרסם מכתב בו הוא מודיע כי הישיבה חוזרת בה מהכוונה להקים את הקניון.

במכתב, שהגיע לידי "בחדרי חרדים", כותב ראש הישיבה: "לבני הישיבה באתי בזה להודיע שראשי הישיבה החליטו שלא ללכת לוועדה המוניציפאלית לאישור התכנית".

הגר"מ קוטלר מציין את אחיו מנהל הישיבה הרב אהרן קוטלר: "ואכיר טובה למעלת כבוד אחי מוה"ר אהרן שליט"א אשר שנים רבות מוסר נפשו ממש עבור קיום הישיבה וגם עבור היציבות הכלכלית של הישיבה. תהילה לקל שחפץ ה' בידו הצליח ועל ידו בס"ד הישיבה פורחת ומשגשגת וגם משלמת בזמן לתלמידי הישיבה ולצוות ועינו פקוחה על כל צרכי הישיבה".

כאן מסביר ראש הישיבה את אשר אירע בנוגע לסערת הקניון: "ואשר הוא וחבורה של נאמנים עבור הישיבה עמו באו עם תכנית הנ"ל ועשה הכל שיהיה לפי רוח הישיבה ועכשיו מקבל שכר על הפרישה שבאדיבות ובנאמנות לא יביא התכנית לפני הוועדה על אף הכוחות שהשקיע בזה ובצורתה שיהיה באופן נאות וראוי לבני תורה ועל אף ההפסדים לישיבה הקדושה, נאמנותו ונאמנות הצוות שלו מהווה קידוש שם שמים. עמלתם למען חיזוק הישיבה לא ישוב ריקם ויניב פירות ויהיה משכורתם שלמה מאת ה'"

כפי שדווח אמש ב"בחדרי חרדים", תושבים בשכונה התנגדו לתכנית של ראשי הישיבה להקים קניון במקום ואף תכננו להפגין מול הוועדה המנויציפלית, הפגנה שלא יצאה לפועל רק ברגע האחרון.

מכתבו של הגר"מ קוטלר


ישיבת לייקווד קניון הרב אריה מלכיאל קוטלר ניו גרזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד