כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מחירות דווקא לעבדות // מאי גולן

אז תחגגו חברים, תחגגו את היציאה של בני ישראל מעבדות לחירות, תחגגו עם עם ישראל את חג הפסח הנפלא הזה שדוגל ב"והגדת לבנך", רק אל תגידו לבניכם ובנותיכם שהמאבק על החופש והחירות עדיין בעיצומו - המדבר עודנו מתעתע בנו והחירות האמיתית עדיין נמצאת אי שם מחכה לנס ולגאולה שתקרב אותנו, בני ישראל, צעד אחד קדימה אליה // מאי גולן

דרעי. הכריח אותנו לעבור למאגר ביומטרי (יונתן זינדל, פלאש 90)
דרעי. הכריח אותנו לעבור למאגר ביומטרי (יונתן זינדל, פלאש 90)

כמו בכל שנה גם השנה בע"ה נחגוג את חג הפסח הבא עלינו לטובה ונברך על היציאה של בני ישראל מעבדות לחירות. אך אני אשקר אם לא אודה בהרגשת השעבוד שעדיין קיימת אצל חלקים נרחבים בחברה הישראלית.

נכון, אנחנו חיים ברוך השם במדינה מודרנית, שיש בה חופש דת, חופש ביטוי (ועוד כל מיני חופשים שיש עליהם עדיין מחלוקת באם הם באמת צריכים להיות כל כך חופשיים...), ושלא תבינו לא נכון, אינני כפוית טובה כלפי החופש הזה, על אחת כמה וכמה כשאנחנו מוקפים במדינות שהדיקטטורה השלטת בהן לוקחת את זכות הבחירה הטבעית של האדם בצורה בוטה ואכזרית; אך עם כל זאת, לא עוזבת אותי התחושה הקשה שבזמן שאנו חוגגים את החירות של בני ישראל, חלקנו הנרחב של אזרחי מדינת ישראל עדיין משועבדים בעל כורחנו - לבירוקרטיה מושחתת, הכל תחת מסווה של דמוקרטיה חגיגית.

אנחנו עצמאיים אין ספק. אף אחד לא מחליט עבורינו זה ברור. מי יגיד לנו הישראלים מה לעשות, אף אחד. זה כמובן חוץ מחלק נרחב של התקשורת שדוחפת לגרוננו דעה שאנחנו לא באמת רוצים לשמוע, אבל שומעים בכל זאת, וחוץ מהפרסומות שאומרות לנו שוב ושוב ושוב מה טוב לנו ומה אנחנו צריכים, עד שזה כבר מקועקע במוחנו בין נרצה ובין אם לאו, פרסומות שאם לא נראה אותן בטלוויזיה, אז נראה אותן באינטרנט ואם לא באינטרנט אז נשמע ברדיו ואם לא ברדיו אז בשלטי החוצות בכבישים, ברחובות, בעיתונים.

טוב מילא נו, מה אני כבר מתלוננת אני אומרת לעצמי, אנחנו הרי עם חופשי. כולנו. טוב נו, כולם - חוץ מרבע מיליון נכים שכלואים בתוך גופם וכאבם ולא יכולים להרשות לעצמם מינימום של חיים נורמאליים, חיים בכבוד. גם כמובן חוץ מיותר מ - 270,000 אזרחי העיר חיפה שאין להם לאן ללכת מלבד הבית שלהם, שם הם חיים בסכנת חיים מהזיהום במפרץ חיפה. לא אשכח כמובן את עשרות אלפי תושבי שכונות - דרום ת"א, ערד, אשקלון, פתח תקווה, אשדוד, יבנה, אילת ועוד, שם נכבשו שכונות שלמות ללא עוררין על ידי מסתננים בלתי חוקיים מאריתריאה וסודן והביאו לשם פשע וחורבן של כל סממן יהודי שהיה שם לפני כן.

זה כמובן מבלי להזכיר את חיילי צה"ל ומשטרת ישראל שמאז החייל אלאור אזריה (שעדיין לא מתהלך חופשי מחבלי אלו שנתנו לו נשק בגיל 18 כדי להגן על המדינה שלו), גם הם עצמם לא חופשיים לעשות את עבודתם נאמנה ולהגן על חייהם כשהם נתקלים במחבל מתועב. אבל היי, חוץ מכל האנשים האלה ועוד כמה מאות אלפים ברחבי המדינה שסובלים משיעבוד טוטאלי להפקרות השונה והמשונה בה הם נמצאים, חוץ מהם, אנחנו בני חורין.

בני חורין מלאים לחלוטין, שיכולים לשבת בשקט בלי שאף אחד יפריע לנו ולצפות בחברי הכנסת השונים מצביעים בעד עוד העלאת שכר עבור עצמם ובאותה נשימה מצביעים נגד כל תקציב שיכול לרפא את שאר תחלואי החברה הישראלית. אנחנו בני חורין ללכת להצביע בקלפי מדי כל בחירות, כשאנחנו מלאים בעצמינו ומרגישים חופשיים וזכים לעשות איזו בחירה שנרצה מאחורי הפרגוד, זאת למרות שאנחנו כבר יודעים ומודעים שאיך שנצא החוצה, השליטים האמיתיים בדמותם של שופטים עם גלימות - יעשו מה שהם רוצים ללא שום קשר למה שהצבענו ובמה בחר הרוב באופן "דמוקרטי".

בני חורין אנחנו, מי שאנו עם עצמינו – זאת כמובן עד ששר הפנים אריה דרעי יאלץ אותנו מאוד בקרוב (מבלי בכלל לשאול את דעתינו או רצוננו) להפוך את ת.ז. המוכרת שלנו ל "ת.ז. ביומטרית" – בטענה הזויה של: "לשמור על זהות התושבים והאזרחים", כשבתכלס, הרצון האמיתי שלו הוא להרחיב את תעשיית ה"אח הגדול" שעוקבת אחרי כל צעד וצעד שלנו, יודעת עלינו הכל ומעדכנת מדי רגע ורגע את המאגר שהולך ומתרחב.

אז תחגגו חברים, תחגגו את היציאה של בני ישראל מעבדות לחירות, תחגגו יחד עם ישראל את חג הפסח הנפלא הזה שדוגל ב"והגדת לבנך", רק אל תגידו לבניכם ובנותיכם שהמאבק על החופש והחירות עדיין בעיצומו - המדבר עודנו מתעתע בנו והחירות האמתית עדיין נמצאת אי שם מחכה לנס ולגאולה שתקרב אותנו, בני ישראל, צעד אחד קדימה אליה.

חג פסח שמח וכשר.
חירות עבדות פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד