י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

היערכות במרכז המבקרים שילה הקדומה לקליטת אלפי משפחות חרדיות בימי בין הזמנים וחול המועד פסח

במרכז המבקרים ייהנו המטיילים מחיזיון אור קולי מרתק ומשחק ניווט חדשני ברוח התנ"ך לצד תחושת ההיסטוריה האופפת את האתר שבו קיימה חנה את תפילתה הידועה

מרכז המבקרים בשילה בקדומה
מרכז המבקרים בשילה בקדומה



באתר שילה הקדומה המשלב הנאה ולימוד ההיסטוריה היהודית המפוארת, נערכים לקליטתן של אלפי משפחות חרדיות בימי בין הזמנים של חודש ניסן ובחול המועד פסח.

באתר שילה הקדומה שמשלב הנאה עם מפגש בלתי אמצעי עם עיר המשכן והמקום שבו החלו היהודים לשמור את כל המצוות התלויות בארץ.

בשילה התאסף כל העם במטרה לבנות משכן קבע לארון הברית, ולייחד מקום לעבודת הקורבנות וכאשר הגיעו בני ישראל לשילה זכו לקיים את כל המצוות התלויות בארץ כמו מעשרות, שמיטה וכדומה. בשילה אף חולקו נחלות בני ישראל וזהו המקום שבו העתירה חנה בתפילתה.

באתר המבקרים שילה הקדומה נמצאים שרידיה של העיר שילה המקראית, ובימים אלו מתנהלות חפירות ארכיאולוגיות על מנת לחשוף עוד מהתוואי של העיר ולזכות לחזות איך נראתה העיר בזמן יהושע בן נון.

במקום המשכן אף ערכה חנה את תפילותיה שהותירה את חותמה בתפילות העם היהודי לדורותיו. תפילת הלחש שמתפללים עד היום בבתי הכנסת ברחבי העולם כולו נלמדת מתפילתה של חנה: "רק שפתיה נעות וקולה לא ישמע".

מלבד המימד ההיסטורי קיימים בשילה הקדומה מגוון אטרקציות חווייתיות כאשר המבקרים יכולים לצפות בחיזיון אור קולי במגדל הרואה כשהחיזיון מוקרן על גבי זכוכיות על רקע הנוף הבראשיתי.

בכניסה הילדים יקבלו תלבושת תנ"כית ובאווירת החג יסיירו באתר בין שחקני רחוב, נגן שמנגן ושר שירי נשמה, פינת ליטוף (טווסים, ארנבות, אפרוחים ועוד) ומתחם משחקי קופסה ענקיים לילדים "שילהדודס" – פאזלים, סולמות וחבלים, באולינג ענקי ועוד. סדנאות יצירה ילמדו את הילדים לכתוב בכתב עברי קדום על גבי חרסים ויכירו להם את עולם המלאכות הקדומות.
משפחות ומטיילים שיגיעו לאתר שילה הקדומה, יפגשו לוחם מתקופת המשכן שישלח אותם למשחק ניווט שאפשר לפתור רק אם חושבים ביחד - "התיבה האבודה". זהו משחק משימות בנופים המדהימים של עמק שילה. במהלך המשחק מתקדמות המשפחות מתחנה לתחנה באמצעות פתרון חידות, ורמזים שנחשפים לאחר ביצוע משימות. במהלך המשחק רוכבים על אופניים, מבקרים במדורה ושותים כוס תה חם במעיין הנובע, מנצחים בפיינטבול ובמשימות נוספות. בין התחנות לומדים על החיים כפי שהיו לפני יותר מ-2,000 שנה, בתקופת המשכן בשילה – מכירים את הקטורת, חושן המשפט, האורים ותומים ועוד.

אביטל סלע מנהל אתר שילה הקדומה: "כפי שעשינו בעבר, במהלך חופשות בין הזמנים וימי חול המועד, בהם פקדו את האתר משפחות חרדיות רבות מכל הריכוזים החרדיים, כך אנו עושים גם השנה ונערכים לקלוט את אלפי המשפחות שיגיעו מכל רחבי הארץ, וייהנו מתכנים עשירים המותאמים גם למגזר החרדי".
שילה מרכז מבקרים פסח בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד