י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

התרומות לחגיגות ה-70 לא הגיעו - ומשרדי הממשלה יספגו קיצוץ רוחבי

לאחר שלא הושגו התרומות למימון חגיגות ה-70 למדינה, צפויה הממשלה לקצץ בתקציביהם של משרדי הממשלה בהיקף כולל של 200 מיליון שקל

מטס יום העצמאות. צילום: פלאש 90
מטס יום העצמאות. צילום: פלאש 90



הממשלה צפויה לבצע קיצוץ רוחבי בתקציביהם של משרדי הממשלה, בהיקף כולל של 200 מיליון שקל - לאחר שלא הושגו התרומות למימון חגיגות ה-70 למדינה. לפני 4 חודשים הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהכסף לחגיגות יגוייס מתורמים ואף הציע שהוא עצמו יגייס את הכסף.

כעת מתברר שכספי התרומות לא גוייסו, ועל כן סיכם נתניהו עם שרת התרבות, מירי רגב סיכמו שהכסף למימון החגיגות יגיע מתקציב המדינה. במידה ויגיעו תרומות, אזי הכסף יוחזר למשרדים.

לפי החלטת הממשלה מסוף 2016, היא תקבל דיווח במארס 2017 על גיוס התרומות. בשל קשיים בירוקרטיים לא הוסדרו המנגנונים עד כה לגיוס התרומות. בסביבתה של רגב אמרו כי ניתן לגייס את הכספים מתקבולי המסים של המדינה בעקבות עסקת מובילאיי. עוד נמסר כי רגב לא הציעה לבצע קיצוץ רוחבי בתקציב.

ממשרד התרבות נמסר כי "חגיגות ה-70 לישראל הן בעלות ערך מיוחד לישראל ולמעמדה בעולם. גיוס הכסף לא הושלם מסיבות ביורוקרטיות, ולכן במקביל תוגש אחרי החג הצעת החלטה בממשלה לתקצב את חגיגות ה-70 מתקציב המדינה. במידה שייכנסו תרומות, הכסף יוחזר למשרדים".

במשרד הוסיפו כי השרה רגב תציע 150 מיליון שקלים מתקציב המשרד עבור חגיגות ה-70, ואזאת לעומת 120 מיליון שקל שהוקצו על ידי המשרד עבור חגיגות ה-60 למדינה.
משרד התרבות יום העצמאות כספי תרומות משרדי הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד