י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ראש העיר נידון לשנת מאסר בעקבות ההתנכלות לאנשי "לב טהור"

מאז הגיעו לעירו, עשה ראש העיר הכל כדי להתנכל לקהילה הקיצונית "לב טהור" בראשות הרב שלמה הלברנץ, לעודד פשיטות משטרתיות וחקירות ראשיה - בתקווה שיעזבו את העיר • זה הצליח לו - אך הוא הורשע בעבירה פלילית. כל הפרטים

הפשיטה על קהילת "לב טהור" בגואטמלה, צילומסך
הפשיטה על קהילת "לב טהור" בגואטמלה, צילומסך

ראש עיריית סאן חואן לה לגונה בגואטמלה לשעבר נידון לשנת מאסר בעקבות גירושה של הקהילה החרדית הקיצונית "לב טהור" מהמדינה, לאחר שהוכח כי מדובר היה בהתנכלות מצידו.

רודולפו פרז נמצא אשם בהתנכלות בשנת 2014 לקבוצת לב טהור שהתגוררה בעירו, לאחר שנאלצה לעזוב את קנדה, זאת בגלל שראשי הקהילה נחקרו ללא הפסקה בחשד להתעללות בילדיהם. פרז קיבל את האפשרות לשלם קנס של 1,000 דולר כדי להמיר את עונש המאסר.

במשפטו טען פרז כי נתן את צו הגירוש כדי לסיים "התנגשות תרבויות", בין בני הקהילה שהגיעו בשנת 2014 מקנדה, שם נאבקו בהאשמות על התעללות בילדים, למקומיים. הוא טען שהקהילה, שהגיעה ממדינות שונות לאמריקה הלטינית כמו גם מארצות הברית וישראל, לא התייחסה למסורת המקומית, וגרמה לקונפליקטים עם המקומיים.

באותה תקופה הקבוצה היהודית עברה לפאתי הבירה, גואטמלה סיטי, 75 ק"מ (45 מייל) משם, לשטח שקנתה בחשאי. לאחר שהמשטרה פשטה על קהילתם בשנה שעברה בחיפוש אחר נערה שהרשויות בישראל הכריזו שנחטפה, הם עברו לגור בעיירה אורטוריו, שם הם מתכננים לבנות בתי קבע.

קהילת "לב טהור" היא קבוצה, הפועלת ככת, שבראשה עומד הרב שלמה הלברנץ הישראלי, שהואשם בעבר בזיוף דרכונים ובהברחת ילדים מישראל. הקהילה בראשה הוא עומד קיצונית ומתנגדת לקדמה באופן חריף.
לב טהור גואטמלה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד