כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"המשך הזמן" למדו בקמפוס וראשי הישיבות הגיעו • גלריה

הגרי"ד גרוסמן אירח את בחורי ישיבת 'המשך הזמן' המסורתית בקמפוס גן יבנה לשם הגיעו ראשי הישיבות לשאת דברים במעמד הסיום

"המשך הזמן" למדו בקמפוס וראשי הישיבות הגיעו  • גלריה

מזה ט"ז שנים שישיבת 'המשך הזמן' בראשותו של המשגיח הגר"ח מישיקובסקי מקיימת את המשך הלימודים בישיבה בימי בין הזמנים שמראש חודש ניסן ועד לערב הפסח לומדים הבחורים כמו במסגרת הישיבה.

הישיבה מיסודו ולבקשתו של ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן נוסד כדי לתת מסגרת לבחורי הישיבות בני העלייה המבקשים להמשיך את זמן הלימודים ולייקר את הזמן הנעלה של ערבי פסחים.

בהתאם לכך מקיים הגר"ח מישיקובסקי ישיבת 'המשך הזמן' כבר ט"ז שנים והיא מסגרת ומענה הולם לתלמידי הישיבות, המקבלים אש"ל מלא ובעצם ממשיכים את סדר לימודיהם.

מרנין היה לחזות בלמעלה ממאתיים הבחורים, תלמידי הישיבות מכלל הישיבות בארה"ק שהתאספו יחדיו גם השנה לקיים את ישיבת המשך הזמן כשהפעם נבחר הקמפוס שע"י 'מפעלות הרב גרוסמן' בגן יבנה לארח את בני הישיבות.

במשך כל ימי הישיבה נערכו שיעורים ושיחות ע"י ראשי ישיבות ומרביצי תורה שנשאו משאות חיזוק ושיעורי תורה בריתחא דאורייתא. לצד האש"ל המכובד שקיבלו במקום.

עם סיום שבוע ההתעלות נערך כמסורת מעמד מרהיב לגומרה של תורה, בהשתתפות גדולי ישראל וראשי ישיבות ששיבחו את התלמידים על וויתורם על ימי בין הזמנים ובחירתם להמשיך את הזמן ביתר שאת.

המעמד נפתח עם שיעור תורני מאת גאב"ד קוממיות י-ם, הגה"ח רבי ישראל יצחק מנדלזון שבמשך שעה ארוכה הפליא את בני הישיבות במשא תורני מובהק גג על גג בעניני דיומא. מפליא היה לראות את הריתחא דאורייתא כשכל בית המדרש הפך לאבוקה של אור.

אחריו נשא דברים הגאון רבי גבריאל יוסף לוי שראש ישיבת 'באר התורה' שעמד על חשיבותם של ימים אלו ועל הצורך לשמור את מסגרת הזמן גם בבין הזמנים: "אין מושג של חופש לבחור ישיבה".

בעל האכסניה הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן רבה של מגדל העמק ונשיא מוסדות מגדל אור שיבח את התמדתם של בחורי הישיבות: "אשריכם תלמידי חכמים שהעולם עומד עליכם בשעות אלו של ערב החג", קרא ופצח בשיר וריקוד לכבוד עמלי התורה.

הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין ראש ישיבת קרית מלך שיבח את העושים במלאכה וקרא לחזק את מסגרות התורה גם בימים בהם אין מתקיימות ישיבת המשך הזמן. הגאון המקובל רבי שמעון גלאי שליט"א ברך את התלמידים שיהא שם שמים מתקדש על ידם.

הגאון רבי חזקיהו מישיקובסקי ביקש להודות על האכסניה והגרי"ד גרוסמן הזמין את התלמידים גם בשנה הבאה כשהוא מבקש שבפעם הבאה יוכפלו התלמידים ויבואו 400 בני ישיבות לישיבת המשך הזמן, להגדיל תורה ולהאדירה.





























































































המשך הזמן מפעלות הרב גרוסמן הרב חזקיהו מישקובסקי קמפוס גן יבנה בחורים לומדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד