ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הרב ברלנד ישוחרר היום ממאסר; הסוהרים יעזבו את בית החולים

בצעד מפתיע החליטה הפרקליטות שלא לערער על הכרעת ועדת הערעורים לקצר את עונשו של הרב ברלנד בשליש, והבוקר הודיעו בשב"ס כי היום הוא ישוחרר • אמש התמוטט הרב בתא הכלא, ופונה לבית החולים הדסה • כל הפרטים על תנאי השחרור

הרב ברלנד, פלאש90
הרב ברלנד, פלאש90

שירות בתי הסוהר מודיע הבוקר (חמישי) כי הרב אליעזר ברלנד ישוחרר היום ממאסר, לאחר שהוחלט לא לערער על ההחלטה להקדים את שחרורו. אמש התמוטט הרב בתאו, והובהל לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, עם שחרורו הוא צפוי לשהות במלונית הסמוכה לבית החולים.

ל'בחדרי חרדים נודע כי בחסידות 'שובו בנים' מתכוננים לערוך בימים הקרובים סעודת הודיה ענקית בהשתתפות חסידים רבים. מאז ההודעה על שחרורו נערכים ריקודים סוערים בכל מוקדי החסידות בישראל ובעולם.

לפי הודעת השב"ס, ההחלטה התקבלה לאור הכרעת הפרקליטות כי לא תוגש עתירה על החלטת ועדת השחרורים מתאריך 6.3.17 לשחרר את הרב ברלנד ממאסר. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מפקד בית המעצר ניצן יחתום בהמשך היום על טפסי השחרור, והסוהרים יעזבו את המחלקה בבית החולים בו שוהה הרב ברלנד.

מהפרקליטות נמסר כי "פרקליטות מחוז מרכז הודיעה לוועדת השחרורים שליד בתי הסוהר כי לאחר שבחנה את מכלול נסיבות העניין, ובכלל זאת את מצבו הרפואי הקשה של האסיר, סיכויי עתירה על החלטת ועדת השחרורים, והעובדה כי יש בתנאי השחרור המכבידים כדי להבטיח את שלומם של נפגעי העבירה, החליטה הפרקליטות כי החלטת ועדת השחרורים בעניין (הרב) אליעזר ברלנד עומדת במתחם הסבירות, ואינה מצדיקה הגשת עתירה מנהלית".

גורם בכיר בקהילת "שובו בנים" אומר ל"בחדרי חרדים" הבוקר - "ברוך השם הגיע הזמן, בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל. זה יהיה חג חירות אמיתית לרבבות אנשים שלקחו להם את מי שמהווה עבורם כרב ואב לכל דבר ועניין. אנו מאמינים שמעכשיו הצדק ייצא לאור וכל עם ישראל ייווכח שהכול היה עלילות דם נטו".

לדבריו, "כעת התברר מעבר לכל ספק שהיה שווה לחתום עסקת טיעון והרב עשה את הצעד הכי חכם כשהסכים להודות על דברים שלא עשה, מאותו רגע שהיה אמור לשבת במעצר עד תום ההליכים שזה יותר זמן ממה שישב לאחר העסקה. אנו מקווים שכעת הרדיפה נגדו תיפסק והרב יוכל להחלים מכל הניתוחים שעבר ויוכל להמשיך להנהיג את קהילתו ביתר שאת וביתר עוז". לסיום הוא אומר כי "כולם שמים את כל העבר מאחורינו ומתמקדים אך ורק בעתיד".


הרב ברלנד בבית החולים לאחרונה

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ביום שני השבוע החליטה ועדת השחרורים לקצר בשליש את עונשו של הרב ברלנד שריצה עונש מאסר בכלא איילון לאחר שהודה והורשע במעשים חמורים. השחרור עוכב בשבוע, מאחר ופרקליטות המדינה ביקשה זמן לשקול האם להגיש ערעור על ההחלטה לשחררו, והבוקר הוא יצא לפועל.

עו"ד רותם טובול, פרקליטתו של הרב ברלנד אמרה ל'בחדרי' מיד לאחר ההחלטה "מדובר באדם בן 80 חולה מאוד. הוא הביע חרטה מלאה על מעשיו במתלוננות והפגיעה במתלונן - וביקש את סליחתם בדיון".

בהחלטת ועדת השחרורים נכתב בין היתר: "שחרורו של האסיר יהיה ישירות למלונית הסמוכה לבית החולים הדסה מדלת לדלת. חברת אבטחה "צוות 5" תפעל בהתאם למתווה שצוין במסמך שהוגש לעיון וועדת השחרורים מיום 2.4.17. האסיר ישא בכל ההוצאות הכרוכות בשהותו במלונית ובמימון צוות האבטחה. לנוכח חג הפסח הקרב ובא, הובהר לאסיר ששהותו בחג תהיה אך ורק במלונית כאמור לעיל ולא בכל מקום אחר".

בהחלטה נאמר עוד כי "האסיר יוכיח להנחת דעתה של הוועדה בישיבת המעקב הראשונה שנקבעה לתאריך 20.4.17 כי נקט בכל האמצעים הדרושים עליהם סוכם עמו במהלך הדיון לפיהם יובטח שלומם של כל המתלוננים בפרשה זו באופן שלא יאונה להם כל רע מעתה ועד עולם".
הרב אליעזר ברלנד שובו בנים מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד