י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בשורה לאברכים העמלים: הכסף יגיע לפני פסח

התקציב יועבר על פי ערך הנקודה המעודכן העומד על 460 שקל לבחור ישיבה, ו-828 שקל לאברך כולל • בחודש הבא יקבלו מוסדות התורה את הפרשי התקצוב לפי חישוב רטרואקטיבי מתחילת השנה • סגן השר פרוש: "מדובר בבשורה גדולה"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

האגף למוסדות תורניים בראשות עמוס צייאדה נערך בימים אלה להעביר את כספי התמיכות לישיבות והכוללים בתשלום השוטף לחודש מרץ למניינם, כאשר מוסדות התורה יראו את הכסף בחשבונות הבנק כבר ביום השישי הקרוב.

המלגות יועברו לפי ערך הנקודה המעודכן שעומד על 460 שקל לבחור ישיבה, ו-828 שקל לאברך כולל. כזכור, לפני כחודש נחשף ב"בחדרי חרדים" כי הממשלה אישרה החלטה המעדכנת את תקציב התמיכה במוסדות התורניים, זאת לנוכח העלייה במספרי התלמידים בסוף שנת 2016, דבר שהביא לעליית הערך הכספי של נקודה לתמיכת במוסדות.

במהלך ישיבות העבודה סביב עניין זה - סוכם כי בחודש הבא יקבלו מוסדות התורה את הפרשי התקצוב רטרואקטיבית מתחילת השנה הלועזית ולפי ערך הנקודה המעודכן - ובנוסף לתקציב השוטף.

אתמול התכנסה ועדת הכספים בראשותו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ואישרה את ההשלמה לתקציב הישיבות לשנת 2017-2018, כפי שהוסכם בהסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד ערב כינון הממשלה הנוכחית. בליל אמש, עד השעות המאוחרות של הלילה, עמל הצוות באגף למוסדות תורניים במשרד החינוך כדי שהתקציב אכן יועבר למוסדות החינוך.

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר ל"בחדרי חרדים" כי "מדובר בבשורה גדולה, שמוסדות התורה ואברכי הכוללים יקבלו עוד לפני חג הפסח את התקציב המוגדל, לפי ערך הנקודה המעודכן. חשוב גם להודות לעמוס צייאדה ולאנשי המחלקה למוסדות תורניים, על מאמציהם הרבים להעביר במהירות האפשרית את התקציב למען לומדי התורה, בכוללים ובישיבות".
תקציב מאיר פרוש כוללים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד