ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

השופט הקל בעונש העריק - בגלל ההפגנות

בית הדין הצבאי ביפו גזר 75 ימי מאסר על צבי פרידמן, אברך תושב בית שמש שנעצר בביתו במהלך פשיטה לילית של המשטרה הצבאית לפני שבועיים וחצי. ל"בחדרי חרדים" נודע כי התביעה ביקשה להחמיר בעונשו בעקבות גל ההפגנות של הפלג הקיצוני, אך לדברי השופט - ההפגנות הן סיבה דווקא להקל בעונשו • כל הפרטים

הפגנה בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנה בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית הדין הצבאי ביפו גזר 75 ימי מאסר על צבי פרידמן, אברך תושב בית שמש שנעצר בביתו במהלך פשיטה לילית של המשטרה הצבאית לפני שבועיים וחצי.

מעצרו הוארך מעת לעת ובמהלך הדיונים פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר, טען לבעיות נפשיות וכן ציין כי לנאשם אישה ושני ילדים רכים בשנים ומצבו הכלכלי הירוד. הבוקר (ה') בית הדין הצבאי קיבל את טענות פרקליטו של הנאשם וכאמור גזר על פרידמן מאסר בפועל. בנוסף, בית המשפט נענה לבקשה לשחררו לחג הפסח ולאחר מכן הוא ירצה את עונשו.

בגזר הדין שניתן היום, צויין כי פרידמן מעולם לא התייצב לשירות. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי הפרקליטות הצבאית טענה כי צריך להחמיר את העונש היות ונערכות הפגנות וקיים מאבק ממשי במתגייסים החרדים ואף הביאו ציטוטים מכלי התקשורת החרדית.

מתחם העונש ההולם על אי התייצבות לתקופה דומה, עומד על שלושה עד שישה חודשי מאסר או יותר. השופט התייחס לסיבה בגינה פרידמן לא התייצב עד כה, "הנאשם נתון ללחצים חברתיים כה ניכרים, אשר בגינם ביצע את העבירה. למעשה התביעה אינה חולקת על כך שהשירות הצבאי פסול בעיניי המגזר אליו משתייך הנאשם ומגזר זה אף נאבק בכך שמי שמי מבניו ישרת בשירות הצבאי".

עוד הוסיף כי הוא סבור כי "מקום בו גדל אל החברה השוללת את השירות הצבאי מגיל צעיר, מופעל עליו לחץ חברתי ממשי אשר יש להביאו בחשבון הסיבות שהובילו את הנאשם לביצוע אותה עבירה ויש בכך משום השפעה על יכולתו להימנע מביצוע העבירה". בעקבות כך קבע את מתחם העונש ההולם 60 עד 120 ימי מאסר, התחשב בפגיעה במשפחתו כתוצאה ממאסר ממושך והוסיף כי על רשויות הצבא היה לעוצרו לפני זמן רב.

השופט, ציין כי טענות הפרקליטות להחמיר בעונשו על רקע גל ההפגנות בתקופה האחרונה על רקע גיוס חרדים לצה"ל, "תומכות בהקלה בעונשו של הנאשם" אמר השופט בהחלטתו, ולא להיפך כפי שביקשה התביעה - וגזר עליו 75 ימי מאסר בלבד.

בעקבות המשך מעצרו, יצאו ראשי 'העדה החרדית' בראשות הגאב"ד במכתב חריף שם נכתב "עתה נחרדנו לשמוע כי זוממים הם עוד בנכליהם להמשיך ולהחזיקו על ימי הפסח חג החירות הבעל"ט לב מי לא יחרד לשמע הדברים ואיך נשב שאננים להתכונן ולחוג את החג בשלום בשמחה ושלוה כאשר עולליו וב"ב קרועים מחיק אביהם על כל המשתמע מכך, וזעקתם ודמעתם עולה עד לשמים".

"הננו פונים בזה אל הרשויות ולכל הגורמים כל אשר יש לו יד בדבר, להסיר ידם מן המעל הזה, ולשחררו תיכף ומיד יחד עם שאר אסירי היהדות החרדית הנאנקים ונרדפים על צווארם, להחזירם אל חיק משפחותיהם, ולא ירעו ולא ישחיתו".

"ולאחינו בני ישראל אנו פונים להרעיש תבל ומלואה ולעשות כל טצדקי שבעולם שלא ינוח שבט הרשע על גורל הצדיקים".

מעצר עריק בית דין צבאי עונש מאסר הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד