כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ישראל נמצאת במקומות הנמוכים בדירוג OECD בהתערבות במימון ציבורי לחולים סיעודיים

בצל הנתונים של ארגון המדינות המפותחות בהם נחשף כי ישראל מחזיקה במספר הגבוה ביותר של קשישים סיעודיים שמתגוררים בה. פורסמו ההוראות החדשות בנושא הרפורמה על הביטוחים הסיעודיים • עו"ד תומר לינר מברך על הרפורמה ומייחל לעתיד טוב יותר בנושא.

ישראל נמצאת במקומות הנמוכים בדירוג OECD בהתערבות במימון ציבורי לחולים סיעודיים
פלאש 90

 

במוצאי השבת האחרונה, הכריזו שר האוצר משה כחלון והמפקחת על רשות שוק ההון על מהפכה של ממש שמתוכננת בשוק הביטוח הסיעודי. על פי הרפורמה שצפויה להיכנס בקרוב לתוקף, יחול שינוי קוטבי ביחס לקשישים והמבוטחים בביטוח סיעודי במדינת ישראל. מטרתה המרכזית של הרפורמה המוצעת היא להקל על הגשת התביעות מטעם הקשישים, לצמצם בצורה דרמטית את ההשפלות והחקירות אותם חווים המבוטחים שתובעים את חברת הביטוח, והנתון החשוב ביותר הוא שייבחר רופא או בוחן שאינו תלוי, שילווה את בדיקת מצבו של המבוטח ולא כפי המציאות שהיתה נהוגה עד כה, בה נציג או רופא מטעם חברת הביטוח היה נותן את חוות דעתו בנושא קבלת התביעה וגובה ההשתתפות הנדרש.

לדברי עו"ד תומר לינר ממשרד ינובסקי לינר העוסק רבות ומתמחה בנושאי תביעות ביטוח ובביטוחים סיעודיים בפרט: "בינתיים אנו עומדים רק בשלבי ההצעה אך אנו מברכים עליה כיוון שהמפקחת על הביטוח, הגיעה למסקנה שחלה חובה להתערב בשיקול הדעת של חברות הביטוח. אנו עדים במשרדנו יום יום להתעמרות של חברות הביטוח במבוטחים במסגרתה מגדירה חברת הביטוח את המצב כסיעודי ובכך מתנערת מחובתה להכיר במבוטח כזכאי לתשלומים".

עו"ד לינר מוסיף כי הרפורמה החדשה קובעת כי המציאות בה חברות הביטוח מתעלמות מחוות דעת של הביטוח הלאומי שידוע גם כחוקר את המקרה לעומק ולרוחב תשתנה ומעתה חוות דעת שתינתן ע"י המוסד לביטוח לאומי תחויב להיות מכובדת על ידי חברות הביטוח וההכרה במצב הסיעודי תהיה מלאה. מנגד, יש לפעול לכך שחוות דעת שלילית מטעם הביטוח הלאומי לא תוכר בקרב חברות הביטוח, ותהיה אפשרות לפנות לביטוח גם אחרי דחייה על ידי הביטוח הלאומי.
עו"ד לינר מסכם כי, מומלץ להיעזר ולהתייעץ עם עורכי דין המתמחים בתחום תביעות הביטוח כדי לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לכם כחוק. בפרט בימים אלו בהם נושבות רוחות של תקווה ושינוי מציאות, החובה להיוועץ בעו"ד העוסק בתחום הביטול הסיעודי תתרום לכך שתקבלו עבורכם או יקיריכם את המגיע לכם עד הפרט האחרון.

סיעודי ציבורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד