כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שידור חי: הקרבת קורבן פסח - כמו בבית המקדש

בשעה זו (חמישי)נערך תרגול זבח קרבן הפסח של ארגוני המקדש שיכלול תרגול חי עם כבשים, שחיטה כמו בקרבן פסח אמיתי, זריקת הדם והמחשה חיה של הקרבת חלביו באש על גבי מזבח • "בחדרי חרדים" עם שידור חי מהמעמד • בשיתוף חברת השידורים החיים 'שיא לייב'

שידור חי: הקרבת קורבן פסח - כמו בבית המקדש
מטה המקדש

בשעה זו (חמישי)נערך תרגול זבח קרבן הפסח של ארגוני המקדש שיכלול תרגול חי עם כבשים, שחיטה כמו בקרבן פסח אמיתי, זריקת הדם והמחשה חיה של הקרבת חלביו באש על גבי מזבח.

תרגול זבח הפסח הוא אירוע מרכזי שנתי של שוחרי המקדש שייערך השנה לראשונה בכיכר בית הכנסת 'החורבה' שבעיר העתיקה - המקום הכי קרוב להר הבית שבו נערך אי פעם תרגול ציבורי של שחיטת קרבן בקהל רב.

האירוע סוחף המונים בכל שנה והוא זוכה לתמיכתם והשתתפותם של רבנים ראשיים, חברי כנסת וחברי מועצות.

"בחדרי חרדים" עם שידור חי מהמעמד, בשיתוף חברת השידורים החיים 'שיא לייב':






דובר מטה ארגוני המקדש אסף פריד מסביר, כי המעמד נערך כל שנה "בעשור לחודש הזה", התאריך שבו נצטווינו במצרים: "משכו וקחו לכם איש שה לבית", כדי ללמוד ולהתכונן להקרבתו בהר הבית, בעוד ארבעה ימים, בערב חג הפסח.

שש מאות "מנויים לקרבן פסח אמיתי" כבר נרכשו במסגרת מיזם גיוס ההמונים לתרגול שנחל הצלחה גדולה לאחר שלמעלה מ-200 איש כבר נטלו בו חלק וסכומי התמיכה כבר עומדים על 114% שממשיכים לטפס.

המנויים הללו מבקשים להיות חלק מ"חבורת פסחים", בתקווה שיותר להם להקריב אותו במועדו במקומו המיועד לו, והם יזכו לאכול ממנו בליל הסדר כמצווה בתורה.

אחרים רכשו חלק דווקא בכבש התרגול, אשר בשרו יחולק בסוף האירוע, כדי להניחו בקערת הסדר בביתם לזכר למקדש. עוד אחת התשורות המעניינות שם היא הגדה של פסח שמותאמת הלכתית לליל הסדר העתידי שייערך עם קרבן פסח על שולחן הסדר.
פסח קורבן שידור חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד