י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ירושלים בנויה? תלוי רק בכם // עמיר פרץ

ח''כ עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר ומועמד לתפקיד יו''ר מפלגת העבודה כותב על המשימות שיש לפנינו בדרך לבניית ירושלים כפי שאנו רוצים לראות אותה. טור לרגל חג הפסח

ירושלים בנויה? תלוי רק בכם // עמיר פרץ
קובי הר צבי

בכל שנה בליל הסדר, לקראת סופו, אני ורוב העם בישראל שרים בשמחה ובהתלהבות: "לשנה הבאה בירושלים, בשנה הבאה בירושלים הבנויה!" שרים ולא חושבים, שרים מתוך מסורת בית אבא וכוחו של הרגל.

ואני חייב להודות מצד אחד גם אני שר באותה ההתלהבות ומצד שני לא יכול להפסיק לחשוב על הסתירה. כבר שנים שאנחנו לא בגולה ולא צריכים לשיר בשנה הבאה בירושלים, ולא מעט שנים שירושלים בנויה. אולי אפילו יותר מדי בנויה! כל כך גדלה, כל כך התרחבה וכל כך נבנתה, יותר מאשר בכל ההיסטוריה והחלומות שלנו!

ואז הבליחה בי המחשבה שגורמת לי לשיר את זה אפילו ביותר כוונה. כששרים ירושלים הבנויה, אין מדובר בבנייה גשמית. בנייה של אבן ולבנים, של בטון ואספלט. אלא בבנייה רוחנית!

ירושלים תהיה בנויה, כאשר ייכון שלום וכאשר יתקיים בה צדק חברתי. בעניין השלום עלינו לחתור ולשאוף ולדחוף ולנהוג כמו אהרון "אוהבי שלום ורודפי שלום" אבל זה לא רק בשליטנו והנסיבות והשכנים גם להם יש מה לומר בעניין.

אבל בעניין צדק חברתי, זה כבר תלוי בנו. רק בנו! אין נסיבות ואין שכנים ולא צריך לחפש פרטנרים. ירושלים לא תהיה בנויה כל עוד קשישים ונכים אינם יכולים להתקיים כי הקצבה שלהם כל כך נמוכה.

ירושלים לא תהייה בנויה כאשר מתקיימת בה עבדות מודרנית של עובדי קבלן. ירושלים לא תהיה בנויה כל עוד בבתי החולים שלה לא יהיו מיטות ולא יהיו חדרים וצוותי הרפואה יהיו חסרים וקורסים.

ירושלים לא תהיה בנויה כל עוד ניצולי שואה משוועים למינימום הראוי לקיום. ירושלים אולי תהייה גדולה עם רחובות, מגדלים ובניינים מפוארים, אך לעולם לא תהייה בנויה כל עוד לא ישכנו בה צדק חברתי ושלום!

והשנה, רגע אחד לפני השירה הגדולה וסדר ליל הסדר אפשר להתחיל את הבנייה של הרגישות והצדק החברתי בביטול ההחלטה האטומה והנוראית שלא להקדים את הקצבאות ולאפשר לאותם קשישים, נכים, ואחרים לחגוג את החג בלחמא עניא הזה של הקצבאות שגם כך לא מספיקות לקיום.

ראשי הביטוח הלאומי, שר הרווחה וראש הממשלה לא יוכלו לומר הא לחמא עניא בחג הזה מבלי שיטפלו תחילה בלחם העוני הזה של מקבלי הקצבאות. חייבים לגרש את האטימות ולפתוח את הלב ברגישות ולהתחיל בבנייתה של ירושלים של מעלה. של ירושלים רוחנית, ירושלים בנויה שיש בה שלום וצדק חברתי.

בואו נתחיל לבנה אחר לבנה, כי זה מה שאנחנו צריכים ללמוד מפסח. איך להיות בני אדם חופשיים!
פסח עמיר פרץ העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד