י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חשיפה; צעד דרמטי וחסר תקדים במאבק נגד ראש העיר חיפה

פרסום ראשון ב"בחדרי חרדים" • יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני החליט להעלות הילוך במאבק נגד ראש העיר חיפה יונה יהב וביצע מהלך דרמטי וחסר תקדים נגדו • לשכת יהב ל"בחדרי": "גפני מנצל את חסינותו" • הפרטים המלאים

דרעי, יהב וגפני. צעד כזה עוד לא היה
דרעי, יהב וגפני. צעד כזה עוד לא היה

מאבקו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בראש העיר חיפה יונה יהב מגיע לנקודת רתיחה יוצאת דופן. "בחדרי חרדים" חושף כי גפני החליט לבצע צעד דרמטי וחסר תקדים נגד יהב ופנה לשר הפנים אריה דרעי בבקשה שיבחן את המשך כהונתו של יהב זאת בשל שתי סיבות המהוות לכאורה עבירה על החוק.

במכתב ששיגר גפני לדרעי, ושהעתקו נשלח גם לראש הממשלה בנימין נתניהו וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הציג יו"ר ועדת הכספים האשמה חמורה במיוחד נגד יהב. לדבריו, ראש העיר קיבל תרומות לפרויקטים בעיר חיפה, בתמורה למתן היתר למפעלי בז"ן הגורמים נזק מידי ובלתי הפיך לבריאות התושבים.

בנוסף, טוען גפני, כי ראש העיר חיפה יהב מצהיר הצהרות פומביות חוזרות ונשנות, הגובלות אף באנטישמיות, על כך שהציבור החרדי אינו רצוי בחיפה. לטענתו, יהב עבר לכאורה על החוק, וכי הוא שונא את הציבור החרדי ובשל כך הוא לא מעניק לו שירותים.

כזכור, מאבקו של גפני עלה לפסים חריפים לאחר שיהב התנגד למנות את נציג 'דגל התורה' חבר המועצה מיכי אלפר לסגנו, למרות שלטענת גפני, סוכם כך בהסכם הקואליציוני. בהמשך המאבק התמקד סביב פרשת בית הספר 'נתיבות משה' בעיר, שאף שם הפעיל גפני את כל כובד משקלו נגד יהב.

אולם למרות הקרבות שנרשמו עד עתה – הפעם החליט גפני ללכת על כל הקופה וכאמור לדרוש בצעד חסר תקדים משר הפנים להורות על הפסקת כהונתו של יהב.

(יהב בביקור אצל האדמו"ר מסערט וויזצילום: (יהב בביקור אצל האדמו"ר מסערט וויז
(יהב בביקור אצל האדמו"ר מסערט וויז

מלשכת ראש העיר יהב נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "צר לנו שיו"ר ועדת הכספים שאנו מעריכים אותו ואת פועלו מנצל את חסינותו למחזר טענות אשר אין בינן ובין המציאות דבר. שוב נגרר ח"כ גפני שלא פעם הביע את הערכתו לפעילות ראש העיר אחרי אותו חבר מועצה שבשל אי קבלת משכורת מבקש לסכסך בין ראש העיר לבין הציבור החרדי בחיפה ובכלל".

"נשמח ששר הפנים ייווכח גם הוא שכל הטענות הללו מופרכות מיסודן. בכל מקרה נמשיך לעמוד לשרות כל תושבי חיפה וביניהם גם הציבור החרדי", הוסיפו.

בנוסף ציינו בלשכת יהב כי "כי רק אתמול נכנס ראש העיר למעונו של כ"ק האדמו"ר מסערט ויזניץ וזכה ממנו לקרבה והערכה יתרה כמו שהוא זוכה לקבל משאר ראשי ורבני הקהילות בעיר".
יונה יהב משה גפני אריה דרעי שוחד חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד