ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פעם שניה מתחילת 2017: רביעייה נולדה למשפחה חרדית

לידה מרגשת התרחשה בבית החולים רמב"ם: לאחר הריון טבעי ילדה הודיה חכם בת ה-25 שני בנים ושתי בנות • לזוג יש בבית פעוטה בת שנה וחודשיים • "לקראת חג הפסח זה סיפור של מסר עם תקווה לכולם" אומרים ההורים המרוגשים

פעם שניה מתחילת 2017: רביעייה נולדה למשפחה חרדית
תינוקות בבית החולים צילום: אילוסטרציה - פלאש 90

מזל טוב כפול ארבע לאהרון (32) ולהודיה (25) חכם מזיכרון יעקב - לרגל הולדת הרביעייה - שני בנים ושתי בנות.

ההורים הטריים זכו למתנה הזו לפני מספר ימים, כשהפגים נולדו בשבוע 29 בניתוח קיסרי. צוותים רפואיים על מנת לסייע בלידה המורכבת, ביניהם 15 אנשי צוות רפואי וסיעודי מהפגייה, חדר לידה, מחלקת נשים ויולדות. כעת שוהים הפגים בפגיה בביה"ח "רות" לילדים שברמב"ם. משקלם נע בזמן לידתם בין 1.235 ק"ג בלבד ל-1.305 ק"ג ל"גדול" בין הארבעה. מאז הלידה התחזקו הארבעה, ומצבם יציב וטוב.

הריון הרביעייה, כך מספרים ההורים, היה תהליך טבעי.

פרופ' משנה רון בלוססקי, מנהל יחידת האולטרסאונד המיילדותי והגניקולוגי ברמב"ם ומי שהוביל את המהלך הניתוחי מסביר: "מדובר במקרה נדיר. הסיכוי ללידת רביעייה באופן טבעי עומד על 1:720,000 לידות, כאשר מקרים של טיפולי פוריות מעלים מעט את הסטטיסטיקה. המלצת הרופאים בדרך כלל במקרים של הריונות מרובי עוברים היא לבצע דילול, על מנת לצמצם את הסיכוי לסיבוכי פגות".

עבור משפחת חכם, הרצון לשמור על ארבעת הילודים היה עז. במהלך ההיריון הראשון של הודיה, התפתח בעובר שהודיה נשאה אז מום שסיכן את חייה וחרף רצונם לשמור על התינוק, הם נאלצו לבסוף לסיים את ההיריון. "כשאיבדנו את התינוק היינו שבורים", אומרים השניים, "אבל כעת קיבלנו בחזרה פי ארבע. מדובר בתיקון של ממש ואנחנו מאושרים. לקראת חג הפסח זה סיפור של מסר עם תקווה לכולם". מלבד רביעיית הפגים שנולדה זה עתה, לבני הזוג פעוטה בת שנה וחודשיים.

כאמור, לידת רביעייה הינה מצב נדיר, אך בשנים האחרונות דווחו מספר מקרים אלה בישראל. לידת הרביעייה האחרונה שהייתה ברמב"ם אירעה בפברואר 2016. לפני כן נרשם מקרה נוסף בשנת 1988.

כפי שהבאנו ב'בחדרי חרדים', בינואר השנה, נולדו בבית החולים 'תל השומר' רביעיית תינוקת לזוג צעיר מבני ברק. על פי הספרות הרפואית, הסיכוי ללידת רביעייה הוא אחד ל-750 אלף לידות.

מזל טוב.

בתמונה: ההורים המאושרים עם התינוקות וצוות הפגייה. צילום: נתנאל אייזיק דוברות רמב"ם


רביעייה לידה נדירה משפחת חכם בית חולים מזל טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד