כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ראשי הקהילות בארגנטינה התכנסו להילחם ברפורמים

רבנים, אישי ציבור ועסקנים מלמעלה מעשרים קהילות ומוסדות יהודים שונים בבואנוס איירס, נטלו חלק בכינוס חרום למען הצלחת הבחירות לארגון הקהילה היהודית 'אמיה' בחודש הקרוב • בקהילה היהודית בארגנטינה מקווים, כי מזימתם של ראשי הקהילה הרפורמית להחרבת 'האמיה' לא תצא לפועל

ראשי הקהילות בארגנטינה התכנסו להילחם ברפורמים

כינוס חירום להצלחת מערכת הבחירות להנהגת הקהילה היהודית בבואנוס איירס ארגנטינה - 'אמיה'.

רבנים, אישי ציבור, ועסקנים מלמעלה מעשרים קהילות ומוסדות יהודים שונים בבואנוס איירס, בהם נציגים מקהילות שובה ישראל, יסוד הדת, אחדות ישראל, חב"ד, אסיסבה, סוכת דוד, חפץ חיים, ועוד, שנטלו חלק בכינוס חרום למען הצלחת הבחירות לארגון הקהילה היהודית 'אמיה' בחודש הקרוב.



לכינוס החירום שהתקיים באולמי 'אמיגה' בבואנוס איירס, הצטרפו הפעם אף ראשי ועסקנים מקהילות מרוחקות, שהבינו את נחיצות גיוס הכוחות המרביים להצלחת המערכה הגורלית על קיום מוסדות הקהילה היהודית בארגנטינה.

כזכור הבחירות לראשות הקהילה נדחו כבר פעמיים ע"י עתירות קנטרניות שהגישו ראשי הקהילה הרפורמית בארגנטינה ברגע האחרון לפני הבחירות.

הפעם מקווים במפלגת שתו"מ באמיה - הבור, הבחירות יתקיימו במועדם ב 30/4.

את הכינוס פתח נשיא באמיה הנוכחי מר לאונרדו חמניצקי הי"ו, בדבריו סקר בפני הנוכחים את הפעילות המשפטית האטנסיבית הנעשת כבר מספר חודשים, בכדי להביא לקיום הבחירות במועדם, לאור המשך מסע רדיפת הקהילה היהודית בארגנטינה ע"י ראשי הקהילה הרפורמית, המעונינים בהשמדת האמיה.

בדבריו שיבח נשיא האמיה מר ליאונרדו חמינצקי הי"ו, את ראשי הקהילה הקוסרבטיבית שהצטרפו הפעם לפעילות ע"מ שהבחירות יתקיימו במועדם.

יצויין כי מסע הרדיפה של רבאי סרחיו ברמן נמשכים גם בימים אלו, על אף שאחד מחבריו מראשי רודפי הקהילה חלה ונמצא כעת ערש דווי, מאורע שהסעיר החודש את הקהילה היהודית בארגנטינה.

כזכור רבאי ברמן משמש כשר לאיכות הסביבה בממשלתו של מאורסיו מקרי, ואינו בוחל באמצעים העומדים לרשותו בכדי להיתנקל ולהזיק לקהילה היהודית, והכל כשר בעיניו בכדי לקבל שליטה על מוסדות הקהילה.

הרב דניאל גרוסמן רב קהילת 'תורת משה' בבאונוס איירס, נשא אף הוא דברים במעמד הכינוס ועמד חובת השעה לפעול ולהפעיל ע"מ שבית החיים ומוסד הרבנות ישאר בידיי שתו"מ.

כינוס ראשי המפלגה התקיים בצל מצבו הרפואי של ראש ישיבת 'חפץ חיים' ומנהיגה של יהדות דרום אמריקה הגרש"א לוין, המרותק לביתו מזה חודש ימים, ונבצר ממנו עקב כך, ליטול חלק בכינוס ולפתוח במשאו את מסע הבחירות.

בפתח הכינוס הביא מועמד מפלגת הבור לנשיאות 'האמיה' ומראשי קהילת אחדות ישראל מר אגוסטין סבר הי"ו, את ברכתו של ראש ישיבת 'חפץ חיים' להצלחת המערכה הגורלית, ונשא תפילה לרפואתו השלימה.

במשך שעה ארוכה דנו ראשי הקהילות השונות בפעולות ובמשימות הנצרכות בכדי להביא להצלחת המערכה הגורלית.

הכינוס ננעל בתקווה שהפעם הבחירות כאמור יתקיימו במועדם ב30/4, כשהפעם מקווים ומייחלים בקהילה היהודית בארגנטינה, כי מזימתם של ראשי הקהילה הרפורמית להחרבת 'האמיה' לא תצא לפועל.

בתוך כך מפלגת 'הבור' של שו"מ באמיה, פרסמה אמש את 90 המועמדים מטעמה להנהגת הקהילה, בהם מר דניאל רוזן הי"ו מראשי קהילת חב"ד בבואנוס איירס ועוד, שהצטרפו לפעילות בכדי להביא להצלחת המערכה הגורלית.












ארגנטינה בואנוס איירס אמיה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד