י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"רוצים לעקור את הכל": זעם על המחוז החרדי במשרד החינוך

פרסום ראשון: סערה במוסדות החינוך בעקבות דפי הדרכה שהונפקו על ידי המחוז החרדי • רבה של קרית ספר הרב מאיר קסלר: "כוונתם לעקור את הכל" • ר"י אור ישראל הרב יגאל רוזן: "יגרור לנתק מוחלט בין גופי החינוך החרדי לבין הנהלת המחוז"

"רוצים לעקור את הכל": זעם על המחוז החרדי במשרד החינוך

סערה חדשה במוסדות החינוך: בדפי הדרכה שהונפקו על ידי המחוז החרדי נלמדים נושאי יציאת מצרים - נס הנחש שהפך לתנין והבצק שלא החמיץ - לנושאים מדעיים. פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים' - חשובי הרבנים יוצאים למאבק חריף.

כך למשל, תחת הכותרת "ניסוי: "נחש פרעה", מתבקשים התלמידים להביא מספר חומרים, חול, אתנול, סוכר, סודה לשתייה, גפרורים ועוד, להבעיר את ה"נחש" שנוצר, ולענות על מספר שאלות מדעיות במסגרת הההוראות הבאות: "1. צפו במתרחש לאחר הבערת החומרים. .2 תארו את המתרחש. (זכרו את הכללים לכתיבת תצפית מדעית). .3 שאלו שאלות שמתעוררות בכם בעקבות התצפית. .4 שערו מה גרם להיווצרות ה"נחש"? .5 שערו כיצד נוכל לייצר נחש גדול יותר? מהם הגורמים המשפיעים?"

הגאון רבי מאיר קסלר רבה של מודיעין עילית וחבר וועדת הרבנים לענייני חינוך הוציא מכתב למנהלי ומנהלות בית הספר בו הוא מבקש שוב שלא לקבל שום הוראה פדגוגית מהמחוז החרדי בעקבות דפי העובדה הנקראים "הצעות לפעילות מדעית לחג הפסח" שעליו כתב הרב קסלר "הוא חומר פסול בתכלית ואסור ללמוד על פיו".

הרב קסלר כותב כי יציאת מצרים הוא הנושא שנכתב עליו הכי הרבה בחז"ל בסיפורי אמונה והשגחה פרטית, ולהכניס הכל לריבוע של מדע וטכנולוגיה "ובוודאי שכל כוונתם לעקור את הכל ר"ל".

גם הגאון רבי יגאל רוזן ראש ישיבת 'אור ישראל כתב מכתב לאיציק זהבי מנהל המחוז החרדי בו הוא כותב: "נדהמתי לראות דפי הדרכה שהונפקו ע"י המחוז החרדי - הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה, ההופכים את הנושא של יציאת מצרים והכרוך בה, שהוא יסוד היסודות של אמונתנו בבורא עולם, לנושא של עיסוקים מדעיים".

"כמה קהות חושים למצער, או כמה מבט כפירתי עומדים מאחרי גישה זאת. וכי אין ליזמים הבנה מינימלית שלא מערטלים את הקדוש לנו ומחלנים אותו".

"חשבתי לתומי" כותב הרב רוזן "שאנשי הפיקוח במחוז החרדי הפנימו כבר שתפקידם הוא רק פיקוח טכני ותו לא, אנו לא מסכימים בשום פנים ואופן להתערבות כל שהיא בתכני הלימוד במוסדותינו, וכפי שהבהרתי לך בפגישתנו תפקיד הפיקוח הוא בהיבט הטכני ותו לא".

"מצער ביותר - שכפי שהעידו בפני - החומר נשלח בחתימת ידיהם של מפקחים המציגים עצמם כחרדים, כאשר הם עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס".

לסיום כותב הרב יגאל רוזן "אני מבקש ממך כמנהל המחוז שמגלה הבנה לעמדתנו, לאסור באופן מוחלט הפצת חומר לימודי בלא שיעבור את הפיקוח של ועדת הרבנים לעניני חינוך, חוששני שאי עמידה בזה יגרור לנתק מוחלט בין כל גופי החינוך החרדי לבין הנהלת המחוז".







משרד החינוך המחוז החרדי איציק זהבי הרב מאיר קסלר הרב יגאל רוזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד