כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הנסיך צ'רלס פגש ניצולים, וסיפר על סבתו

הנסיך הבריטי נפגש עם ניצולי שואה ואמר כי הוא "גאה שסבתי הצילה יהודים"

הנסיך צ'רלס, ויקי
הנסיך צ'רלס, ויקי צילום: wikipedia

במהלך ביקורו של הנסיך צ'רלס הבריטי בווינה בירת אוסטריה, נפגש הנסיך עם ניצולי שואה במוזיאון השואה המקומי, שם סיפר לקבוצת ניצולי שואה בהתרגשות על התפקיד שסבתו מילאה בהצלת חיי משפחה יהודית בשנות השואה.

במהלך מלחמת העולם השנייה, הנסיכה אליס, שהייתה סבתו של צ'רלס הנסיך, הגינה על משפחה יהודית כאשר נכבשה יוון על ידי הנאצים. אליס עצמה נקברה בישראל לאחר שביקשה בצוואתה להיקבר בישראל, הוכרה על ידי יד ושם כחסידת אומות העולם 20 שנה לאחר מותה, וזכתה מממשלת בריטניה במדליית השואה.

הנסיך סיפר לקבוצת הניצולים: "אימא של אבי לקחה משפחה יהודית בזמן המלחמה והסתירה אותם - היא הייתה מדהימה, היא מעולם לא סיפרה לאף אחד, היא לא סיפרה למשפחה שלה במשך שנים רבות, היא קבורה בירושלים כי כך ביקשה". עוד סיפר הנסיך - "בספטמבר שנה שעברה טסתי לישראל להלוויה של שמעון פרס ולאחר מכן ניצלתי את ההזדמנות והגעתי לקבר שלה".

ניצולת השואה גרדה פריי, בת 80, שהשתתפה בפגישה במוזיאון השואה, אמרה: "זה נפלא שהנסיך והדוכסית הגיעו לכאן, הנסיך יודע את ההיסטוריה על השואה, וחשוב מאוד שהם הגיעו לכאן". את הדברים היא אמרה לאחר שיחה עם צ'רלס במוזיאון היהודי בווינה.

גברת פריי נמלטה מוינה עם אמה ואביה להונגריה ב -1938 והמשפחה הוחבאה על ידי משפחה יהודית בבודפשט. היא אמרה בהתרגשות "הנסיך סיפר לנו כמה הוא גאה על סבתו, הנסיכה אליס שהסתירה משפחה יהודית מהנאצים".
הנסיך צ'רלס יורש העצר נסיך ויילס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד