י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

שמחים ומגנים: העולם חצוי בתגובות להפצצה

רוסיה וחלק מהמדינות המוסלמיות מגנות בחריפות את התקיפה בסוריה. אירופה והמדינות הסוניות תומכות

דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס

התגובות לתקיפה של ארה"ב בסוריה אמש (שישי), ממשיכות לזרום.

לאחר התקיפה שביצעה ארה"ב בסוריה, בתגובה לטבח שעל פי הדיווחים ביצע צבא אסד בנשק כימי, נשיא ארה"ב לא חיכה יותר מדי זמן והגיב בעשרות טילי שיוט לעבר שדה התעופה משם יצאו מטוסי אסד ותקפו את האזרחים בגז סארין. בארה"ב הבהירו כי כרגע מדובר בפעולה חד פעמית, והמתקפה הייתה תגובה מידתית לפשע הנתעב של אסד.

במהלך הלילה התראיינו תושבים מהעיר אידליב שלעבר תושביו נורה הגז לכלי תקשורת, והם הביעו שמחה על התקיפה, וקיוו שהיא תימשך גם בימים הקרובים. נשיא אסד הגיב ואמר "ארה"ב הצטרפה לדאעש ועוזרת להם". מרוסיה נמסר ששיתוף הפעולה הצבאי עם ארה"ב יפגע כתוצאה מהתקיפה, ויהיו לכך השלכות.

מלשכת ראש הממשלה נתניהו, נמסר כי "בדיבורים ובמעשים שלח הנשיא טראמפ מסר חזק וברור, בתקווה שמסר זה מול הפעולות הנוראיות של משטר אסד, יהדהד לא רק בדמשק, אלא גם בטהרן, ובצפון קוריאה".

בצרפת, שר החוץ ז'אן מארק איירו, הודיע שארה"ב נתנה לה מידע מוקדם על התקיפה, והוסיף "השימוש בנשק הכימי הוא מחריד, ויש להיענש על השימוש בו".

גם באוסטרליה הביעו תמיכה בהפצצת בסיס חיל האוויר בחומס, הנשיא מסר שזה "פעולה נחוצה" וביקש מרוסיה לעשות הכל בשביל להגיע לשלום.

בבריטניה נתנו גיבוי מלא לפעולה האמריקנית. דובר הממשלה מסר "ממשלת בריטניה תומכת באופן מלא בתקיפה, התגובה הייתה הולמת לשימוש הברברי של הסורים בנשק כימי".

גם סעודיה הביעה את תמיכתה המלאה בארה"ב. "החלטה אמיצה של הנשיא טראמפ", אמר גורם בממלכה הסעודית.

סגן ראש ממשלת טורקיה נומאן קורטולמוס מסר "ממשלת סוריה חייבת להענש, והקהילה הבינלאומית חייבת לשמור על עמדה נגד אסד".

אך באיראן לא ראו בחיוב את המהלך האמריקני באזור. "איראן מגנה בתוקף כל תקיפה חד-צדדית מסוג זה. כך ציטטה סוכנות הידיעות האיראנית "איסנא" את דובר משרד החוץ האיראני. בהראם קאסמי.
ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד