כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

3 הרוגים בפיגוע דריסה בשטוקהולם: "המשאית הגיחה בדהרה"

משאית דהרה לתוך חנות במרכז שטוקהולם • ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן: "הותקפנו - הכל מצביע על כך שמדובר בפיגוע טרור" • דיווחים גם על ירי • מרכז העיר נסגר והפרלמנט פונה • הוגברה האבטחה על בתי הכנסת ואתרי הקהילה היהודית

זירת הנפיגוע בסטוקהולם. צילום: רויטרס
זירת הנפיגוע בסטוקהולם. צילום: רויטרס

פיגוע טרור בשטוקהולם: משאית דהרה לתוך חנות ברחוב הקניות המרכזי בבירת שבדיה. לפחות שלושה נהרגו.

על פי דיווחי סוכנויות הידיעות הערב (שישי), משאית דהרה לעבר קונים ברחוב המרכזי ביותר בשטוקהולם, בירת שבדיה. על פי הדיווח יש נפגעים ביניהם 3 הרוגים,



עד ראייה לאירוע סיפר לתקשורת המקומית, "צעדתי ברחוב המרכזי ולפתע משאית גדולה הגיחה במהירות, לא יכולתי לראות מי נוהג בה, והיא יצאה משליטה. ראיתי לפחות שני אנשים שנדרסו, וברחתי מיד מהמקום".

ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן אמר לאחר אירוע הדריסה כי "הכל מצביע על כך שמדובר במתקפת טרור. שבדיה הותקפה על ידי אנשים קיצונים".

לפי הדיווחים המשטרה עצרה חשוד במעשה. אך במשטרה הודיעו כי לא נעצר אף חשוד. עוד הוסיפה בזהירות כי, "בהתחשב במה שמתרחש בחלקים אחרים של אירופה, אנחנו לא יכולים לשלול כי מדובר בטרור". לפי הדיווח גם נורו יריות באזור.

משטרת שבדיה קראה להימנע מהגעה למרכז העיר ותנועת הרכבת התחתית הופסקה. הפרלמנט נסגר גם הוא. הוגברה האבטחה על בתי הכנסת ואתרי הקהילה היהודית.

שדר רדיו מקומי, מרטין סוונינגן, סיפר: "ראיתי שלושה הרוגים, אבל בטוח יש יותר מזה". עד ראייה נוסף, יאן גרנרוט, אמר: "עמדנו בחנות נעלים ושמענו שמשהו קורה. פתאום מלא אנשים התחילו לצרוח ולהימלט. הסתכלתי מחוץ לחנות וראיתי משאית גדולה".

האירוע בשבדיה מצטרף לאירוע הדריסה בברלין לפני עמה חודשים, בו מחבל מוסלמי דרס למוות 12 בני אדם, בהם אזרחית ישראלית, ופצע עשרות, ולאירוע בצרפת לפני כחצי שנה, בו מחבל מוסלמי דרס למוות 85 בני אדם במשאית, ופצע יותר מ-100, בחגיגות יום העצמאות של צרפת בעיר ניס.
שבדיה פיגוע דריסה שטוקהולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד