כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לייבל'ה מעלעל: כמה שוקלים עיתוני החג?

השבוע במהדורת לייבל'ה המוצשי"ת: כמה שוקלים עיתוני החג, חבר הכנסת שמכין סנדוויצ'ים ועלה למשכן הכנסת באוטובוס, מה קרה שוב בעיירת הנופש 'ספסופה' ומי העיתונאי שנדחף על ידי המאבטחים

לייבל'ה מעלעל: כמה שוקלים עיתוני החג?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

איזה עיתון שוקל הכי הרבה?
"אוחחחח איך כבד", נאנח לייבל'ה ומחה את מצחו במגבון לח. לייבל'ה הניח את החבילה על הקרקע והביט בה בייאוש, שואל את עצמו כיצד יסחב כזו חבילה עד לביתו.

לא, אין המדובר בחבילת קמחא - דפסחא כמיטב המסורת הצ'אלמערית, בשביל זה יש לליבל'ה סבל מיוחד. לייבל'ה סחב כמות עצומה של עיתוני חג שלצופה מרחוק נראה היה כאילו פתח לו לייבל'ה סניף לגניזה.

למעשה לייבל'ה לא ממש שקל את העיתונים. מי שכן עשה זאת הינו 'הלעניני-חרדים' של ישראל היום, יהודה שלזינגר, ששקל את כולם. המובילים הם כמובן עיתון 'משפחה' ו'בקהילה' ששוקלים כמו תינוק שמנמן במיוחד, ארבעה וחצי קילו.





'האם יש פגרה, או שאני טועה?' הרהר לייבל'ה בינו לבין עצמו שעה שהבחין בחבר הכנסת אורי מקלב מ'דגל התורה' שהגיע לכנסת שהוא מצוייד בסנדוויצ'ים עשירים כהרגלו. ערב החג יצא מקלב לבדוק את האוטובוסים ועלה בעצמו לאוטובוס עם רב קו, המכשיר שאמור לטעון את הרב-קו לא עבד. מקלב אכן הבין על מה התושבים מתלוננים. הבדיקה, דרך אגב. נערכה לאחר שתושבים רבים התלוננו בעיתון 'יתד-נאמן', לייבל'ה תוהה האם התחבורה נראית כמו שהיא נראית בגלל האנשים הקוראים את העיתון המתחרה ב'יתד'.





ואגב יהדות התורה, לייבל'ה מדווח על חילופי משמרות. בלשכת אחד מחברי הכנסת מ'דגל התורה' בה יש תחלופה ללא הפסקה של העוזר השלישי, התרחשה בשבוע האחרון פרישתן של העוזר המסור. למעוניינים ניתן לשלוח קורות חיים. לייבל'ה מוסיף כי לא רק 'בדגל' - גם באגודה התרחשה פרישה של איש מסור ששימש כראש מטה. גם כאן הצעות יתקבלו בברכה.

חבר הכנסת ישראל אייכלר נצפה במירון, רגע לפני שהוא פורש כנפיים ויוצא לשוויץ לחג הפסח. אייכלר ישהה בציריך אשר בשוויץ במחיצת ילדיו, לייבל'ה מצפה לאיזה טובלרון שוויצרי כשר למהדרין.





ועוד בצפון הרחוק, האחים לבית בריסק שבתו במהלך השבת בספסופה, לשבת הצטרפו כל הילדים והחתנים. בשבת עצמה הגיעו האחים הקדושים לבית הכנסת הספרדי והמתינו לסיום התפילה הספרדית, בסיומה נכנסו וארגנו תפילה בנוסח אשכנז. במוצ"ש עלו אף הם לרשב"י ונשאו תפילה נרגשת. לייבל'ה רק מקווה שהמלך בספסופה, הלא הוא אריה דרעי, לא ישמע שארגנו תפילה אשכנזית נפרדת ולא הצטרפו לתפילה הספרדית הקיימת.





'כי בשלי הסער הגדול הזה' מלמל לייבל'ה את הפטרת יונה, זאת כאשר שמע על גדעון סער החוזר ברעש גדול לפוליטיקה הישראלית לאחר שלקח פרק זמן ארוך למשפחתו. סער, שהחל להתקרב ליהדות על כל המשתמע מכך (כולל ציפייה לגאולה). לא זנח את מנהגו והגיע לביקור ברחוב רשב"ם בבני ברק באמצעות הנכד, הרב אריה קנייבסקי. לאחר שקיבל ברכה בקודש פנימה, נצפה סער כשהוא משוחח אל מול החלון.





ועדיין בבני ברק. לייבל'ה מדווח על ראש העיר חנוך זייברט שהכריע את הליטאים השבוע ועשה להם 'חנוך מחדש' לאחר שהעבר את הפעימה הראשונה של ההקצאות על אף מורת הרוח של כמה מהם. ראש הלשכה ישראל דרנגר נצפה לאחר הסאגה שהוא בתנוחת ניצחון 'גוראית' אופיינית.





כנראה שניצחון לא מספיק משביע והביטוי 'שבע מניצחונות' הוא עדיין רק ביטוי, לאחר הניצחון בעירייה נראה דרנגר שהוא חוגג עם יעקב רוזן במסעדת שלייקע'ס, השניים ישבו מול צלחות של צ'ולנט מהביל. לייבל'ה לא הקשיב לשיחה. ככה זה, שאוכלים צ'ולנט - לייבל'ה לא נכנס לקישקע.





סגן ראש עיריית אלעד צוריאל קריספל עבר לסיגריות 'פיליפ מוריס' לייבל'ה הבחין בבירור בכניסה לבר מצווה בבני ברק שנערכה השבוע באולמי קונקורד. כיצד פגש קריספל בקבוצת עיתונאים 'מנייעסים' וכשראה אותם מקטרים שכנע אותם לעבור לסיגריה ולהימנע מתופעות הלוואי, לייבל'ה שקל בחיוב את העניין ויעדכן כמובן את קהל מעריציו באם יעבור לסיגריה החדשה.

'זה הפתרון לפקקים בעיר הזו' הרהר לייבל'ה לעצמו שהוא עדיין בבני ברק, לייבל'ה הבחין בחיוך באושי שלומוביץ יו"ר ארגון 'הצלה' שהוא נע אנה ואנה ומתנייד יפה בין פקקי העיר, לייבל'ה אף הבחין כי אושי ניסה לעזור לשני חסידי 'סאטמר' בפנצ'ר קל, איש חסד נשאר תמיד איש חסד.





לייבל'ה התכוון לעלות ירושליימה, אך טרם יעלה עצר בהשתאות בבית שמש. שם צפה בחגיגה הגדולה, והנה לנגד עיניו נראו הצמד- חמד איתי גדסי ומלך הסוודרים המגוונים וקריירת הדיאטה שנכנס למרות הפסח - יעקב גרודקה. השניים נראו עם האיש המוכשר ישראל אלתר גרובייס מעיתון 'בקהילה', שיצא לשאוף מעט אוויר צח לאחר עבודה סיזפית במגזין החג.





'ערב חג בלי לראות את ירושלים אינו ערב חג אמיתי'. הרהר לייבל'ה ושם פעמיו בצעדים רחבים לכיוון בירתנו המופגנת והקדושה. בגאולה בעת שיצא לסידורים פגש לייבל'ה את זקן הצלמים החרדים, הרב ברוך אוביץ הזקוק לרחמי שמים מרובים. אוביץ למרות מחלתו ממשיך לתעד את חצרות האדמו"רים במסירות מופלאה וזכה לשמוע למעלה מעשרה אנשים פוגשים אותו ומאחלים לו רפואה שלימה.





ובשיאה של החלוקה הגדולה בעולם של 'עונג שבת ויום טוב' בירושלים לאחר שתיעד את כל "החלוק'ע" כמסורת. נצפה הצלם-חתן נפתלי לרר נח מעט. לייבל'ה משער כי לרר התעייף מעט לאחר שצפה בכלתו מתראיינת לשרקי מערוץ 2 לצורך כתבה על הדירות במגזר החרדי ומספרת על דירת 'תסלח לי' מושג שעוד יטביע את חותמו בעולם הנדל"ן.





הצלם משה גולדשטיין שהסתפר לכבוד החג רכש את כל העיתונים בקיוסק של 'סאטמר' (ומדובר בכמות נכבדת). הצלם החביב נקלט בעדשה של הצלם אברומי ברגר. ברגר, שרצה להסביר לקוראי היידיש כמה עמודים יש בעיתונים שגולדשטיין רכש, כתב "6000 זייטן" שנכנסה ללקסיקון בקבוצות של הרבע'ס.





ולעוד צלם חובב: ידידיה מאיר - הידוע כחובב תמונות 'סמארטפון' מושבע. ידידיה שאוהב גם להתהלך בערב שבת ברחוב 'גאולה' ראה אופנוע שנחות עליו שקיות למכביר, התאהב בסצינה והוציא את המכשיר הכשר לצלם. לייבל'ה מודה לשליחו הנאמן אריאל פינדר ששלח לו את התמונה.





במורד העיר באוויר הירושלמי הקריר שמע לייבל'ה כי חבר מועצת עיריית ירושלים, אברהם בצלאל. ערך בשבוע האחרון מכירת חליפות לאברכים בני תורה במחירים מוזלים. והיו גם אורחים שהתפעלו והגיעו לראות ולהצדיע: ח"כ מיכאל מלכיאלי, וחבר מועצת העיר ירושלים פיני עזרא- לייבל'ה רק מזכיר לבצלאל כי יתפור חליפה אחת ליום בו ישא בתפקיד רם יותר וד"ל.





אווירת מסתורין אפפה את לייבל'ה עם היכנסו למסדרונות בית משפט השלום בירושלים, שם פגש לייבל'ה את העיתונאי והסופר יצחק פלדמן שהלך לקבל את הערבות עליה חתם לאסיר ציון, האסיר שישב על קשירת קשר לביצוע פשע על לא עוול בכפו. פלדמן אף נצפה משוחח ארוכות עם העסקן שישא המטייל בבית המשפט כאילו מדובר בסמטאות תולדות אהרן, לייבל'ה ניסה לעבור בסמוך ולהטות אוזן, אך לא הצליח לקלוט מאומה מדברי העסקנים, או כפי שנוהגים לכנות במסדרונות 'תולדות' את העסקן בכינוי, 'שישא- מי יודע?'



חגיגה תקשורתית
ולקראת החג העמוס בעיתוני חג ססגוניים ובכתבות על ארצות רחוקות. לייבל'ה מלקט לכם עניני תקשורת פיקנטיים אפילו יותר מה'חריין' הפסחי המפורסם.

לייבל'ה כל פעם נדהם מחדש מהמבקר של 'המודיע' העסוק לפעמים בקטנות ולא רק במחיקת נעלי נשים קטנות. הפעם, גם כותרות. לייבל'ה הבחין במודעת פרסומת של רשת החנויות הנעליים 'מרשה בלרינה' שפרסמה מודעה תחת הכותרת "הכל מעלין ברגל" משום מה למבקר זה היה נשמע כשיבוש של פסוק מהתורה, רק שלייבל'ה חיפש כל הלילה במקורות ולא מצא כזה פסוק. וכך שונתה הפרסומת למשפט הגאוני והמורכב: "לכבד את החג -בנעל איכותית". לייבל'ה מצדיע וקורא עליהם את הפסוק שדווקא ישנו בנמצא "מה יפו פעמייך בנעלים".








והשבוע פתח לייבל'ה את הרשת החברתית לצורכי עבודה, המכונה בפי עלמא דשקרא 'טוויטר' שם הופתע לגלות שחקן חדש, העיתונאי הוותיק יצחק נחשוני עורך 'מרכז העניינים' שאמנם לא שותף לפסטיבל עיתוני החג, התחדש בטוויטר. גם סגנו חיים פסל, אהב את העניין ופתח אף הוא טוויטר משלו - מה שבטוח, כדי להיות בעניינים. וכל שכן במרכזם, צריך טוויטר.

והעיתונאי הכי ססגוני ושנון, מחבב חרדים ומקרבם לטוויטר. הרי הוא חיים לוינסון הי"ו עבר השבוע בשעה טובה לבית חדש ביפו. לוינסון לא שכח את המסורת היהודית חבש כיפה וקבע מזוזה. לייבל'ה אחוז התפעלות מהעיתונאי שלא רצה ללון ולו לילה אחד בלי מזוזה. לייבל'ה אף הגניב מבט חטוף לתוך ביתו של העיתונאי. שם נגלו לעיניו סדרת ספרים שלא הייתה מביישת גם חרדי וותיק, ספרי הלכה הציצו מהספרייה ועל השולחן נחו מצות שנשלחו מעורך 'משפחה' יוסי אליטוב. לייבל'ה מודה כי שיצא מבית העיתונאי חיפש ליד המזוזה הוראת קבע לכולל הר"ן או משהו כזה.








ברדיו 'קול חי' ערכו הרמת כוסית לחג הפסח, שבוע אחרי 'קול ברמה'. האירוע שולב בדבריו החמים של הבעלים החדש אבי בר, שנתן אנחת רווחה לעובדים ולמשתתפים בכל מה שקשור לצביון וכו'. האירוע נערך בשילוב שבע ברכות לרגל נישואי בן הרב הראשי הרב דוד לאו. תמונה מעניינת שצדה את עיניו של לייבל'ה הייתה התמונה של הרב לאו עם הרב אברהם יוסף, בצוק העיתים אולי התמונה הזאת הייתה שהרב לאו כהרגלו והרב יוסף עם גלימה. אך היה מישהו מלמעלה שרצה אחרת.





ומרדיו קול חי, לייבל'ה עובר לדיווח על כוכב רדיו מורשת דוד חכם, שנשאר תמיד חכם על הבוקר, גם אם זה אחרי דקה לשמונה. השבוע אירח חכם את המבריק של 'קול ברמה' משה גלסנר. גלסנר היה במקום בשביל לשדר יחד עם יואב קרקובסקי, ולאחר שניתחו את הפוליטיקה מכל זווית אפשרית, כאמור נשאר גלסנר לביקור חכם.





והמפיק האגדי של עיתון 'משפחה', שוקי מילצקי חתנא דבי נשיאה. שכולם הרגישו היטב את חסרונו בחג הנוכחי. כבר החל להנדס בניינים. בתמונה נראה מילצקי עמוק בעבודות הבנייה המסועפות. לייבל'ה מאחל 'בניין עדי עד' במובן הפשוט של המילה.





'איך כותבים וינברגר?' שאל לייבל'ה את עצמו בטרם הקליד את הידיעה הנוכחית. לאחר בירור קל הובהר העניין הרבה מאד ע' בלי ע' הרע. כך לפחות פורסם במודעה בעלון הבעלזאי המתאר את סדר יומו של הרבי. שם שיגרו ברכה לדובר חסידות בעלזא, הרב יהושע וינברגר ולאביו הגדול הרב ראובן חיים- שימו לב: וויינבערגער. את הכינוי 'דובר' הכניסו תחת המשפט "עסקן מסור לכל קדשי בית בעלזא"- לייבל'ה מוסר הרבה 'מזעל –טועעב'.





ולסיום בידיעות על כלי התקשורת השונים, לייבל'ה נותן טעימה קטנה של יח"צ ודוברות. הדוברת המיתולוגית של בית החולים לניאדו בנתניה, הגב' מתילדה שוורץ. אימו של העסקן הנמרץ מנדי שוורץ מביתר עילית, פרשה לאחר שלושים ושמונה שנים בבית החולים לטובת עשהאל שחף, שתהיה הצלחה.

פינת המזל טוב
משהו טוב קורה אצל המוזיקאים. השבוע נפתח בידיעה על זמר החתונות המצליח, שלום ברנהולץ הלך לטיול תמים בנמל ויצא עם בשורה: "היא אמרה כן". בתחילה הסתפק לייבל'ה מי אמרה כן? האם הכוונה לאימו של שלום או שמא לבת קול היוצאת ארבעים יום קודם יצירת הוולד, או שמא הכוונה היא לכלתו? עד מהרה הובהר הספק. והתבשר עולם המוזיקה על אירוסיו של שלום, הזמר המקפיץ את עולם הישיבות מידי ערב בחתונות. לייבל'ה מביא את התמונה וכמובן בהוראת הוועדה הרוחנית אין תמונות נשים אלא אם כן תקליקו פעמיים 'אני מאשרת'.





גם הזמר ארי היל, מחשובי הבחורים בישיבת 'עמלים בתורה' - חגג את אירוסיו עם אחות של מלך הקומזיצים פיני איינהורן, ארי היל נכדו של הנגיד סטיבן היל ז"ל, שחקן קולנוע נודע (אמיתי, לא אצל גרובייס). שהפך לחסיד סקווירא. לייבל'ה מצפה שהמוזיקה באירוע תהיה משובחת ומרנינה במיוחד.








גם ילד הפלא לשעבר, שהלך הילד ואף על פי כן שלא כמו במקרים רבים- נשאר הפלא. הזמר מידד טסה התארס בשעה טובה ומוצלחת עם אליה סומך מסמינר 'נוות ישראל'. לייבל'ה מאחל מזל טוב גם לאמרגן אביעד גיל יהי רצון שימשיך לנהל את מידד על אף שכעת נכנסה אישה לסיפור.





ולשמחה האחרונה: עו"ד עמית חדד, השותף במשרדו של יעקב וינרוט ושות' התחתן השבוע במרכז האירועים "Avenue". עו"ד עמית חדד שנחשב לעילוי בשוק עריכת הדין ונבחר לאחד מ-40 הצעירים המבטיחים בישראל לשנת 2016. את החופה ערך הרב לאו, בנוסף באו לכבד בחתונתו: רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, עו"ד ד"ר יעקב וינרוט, אשתו ג'יזל ובניו עורכי הדין יחיאל ודובי וינרוט, זליג אורלנסקי, הרב שמעון שר, עו"ד דוד שמרון, עו"ד יוסי כהן, ראש עיריית נצרת עילית לשעבר שמעון גפסו, פרח לרנר, בנצי ליברמן ועוד רבים וטובים. לייבל'ה מצטרף גם הוא.





וחידה לסיום או באווירת הימים יותר נכון קושייה: מי הוא העיתונאי הסקרן שהגיע לתעד במוצאי שבת את שמחת השבע ברכות לבת המליארדר החרדי שנערכה במלון אריסטוקרט ויז'ניץ לשעבר בבני ברק ונהדף על ידי המאבטחים מספר פעמים? הפעם אין רמזים.

פסח כשר ושמח.
לייבלה רכילות חרדית עיתוני החג אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד