י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

98 אלף משרות בלבד נוספו לשוק העבודה בארה"ב במארס אבל האבטלה בשפל של עשור

ההאטה החדה בגידול המשרות באה לאחר שנוספו יותר מ-210 אלף בינואר ובפברואר • אחד הגורמים להאטה: מזג אוויר חם מהרגיל בסוף החורף שהשפיע על גיוס עובדים בענף הבנייה

  • י"א ניסן התשע"ז
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



לאחר שבחודשיים הראשונים של 2017 נוספו כמעט חצי מיליון משרות לשוק התעסוקה בארה"ב - הזינוק הדו-חודשי החד ביותר מאז קיץ שעבר - חלה בחודש מארס האטה חדה בקצב גידול המשרות. עם זאת, שיעור האבטלה נפל במפתיע לשפל של כמעט 10 שנים.

98 אלף משרות בלבד נוספו לשוק התעסוקה בארה"ב, לפי דו"ח התעסוקה שפירסם היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית סקר הכלכלנים של רויטרס היתה לגידול של 180 אלף משרות במארס.

בה בעת, נתוני החודשיים הקודמים תוקנו כלפי מטה. בפברואר נוספו לשוק העבודה 219 אלף משרות לעומת 235 אלף משרות שעליהן דווח במקור. בינואר נוספו 216 אלף משרות לעומת 238 אלף משרות שעליהן דווח במקור.

כלכלנים ייחסו חלק מההאטה בקצב גידול המשרות במארס למזג אוויר חם באופן חריג בתחילת השנה, אשר גרם למגזרים שרגישים למזג אוויר, כמו ענף הבנייה, להקדים ולהרחיב את גיוס העובדים. כך למשל, רק 6,000 משרות נוספו למגזר הבנייה במארס לאחר בחודש פברואר נוספו 58 אלף לענף - הזינוק החד ביותר מאז אמצע 2009.

שיעור האבטלה נפל במפתיע במארס לרמה של 4.5% - הרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2007 - לאחר שמספר האנשים שהצליחו למצוא עבודה עלה על מספר האנשים שנוספו לכוח העבודה. כלכלנים צפו כי שיעור האבטלה יישאר ללא שינוי לעומת פברואר, ברמה של 4.7%. שיעור האבטלה בינואר היה 4.8%.

כמו בשיעור האבטלה הרשמי (U-3), גם בשיטת החישוב המקיפה יותר (U-6) - הכוללת גם אנשים שהתייאשו מחיפוש עבודה וכן עובדים במשרה חלקית שהיו מעדיפים לעבוד במשרה מלאה - נרשמה ירידה בשיעור האבטלה, אשר נסוג ל-8.9% במארס לעומת 9.2% בפברואר ו-9.4% בינואר. עם זאת, שיעור האבטלה U-6 עודנו גבוה מרמה של כ-8% בה היה לפני המיתון הכלכלי בארה"ב לפני עשור.

שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נותר במארס ללא שינוי ברמה של 63%. בשנת 2015 ירד שיעור ההשתתפות ל-62.4%, רמתו הנמוכה ביותר מאז שנות ה-70.

השכר השעתי טיפס במארס ב-0.2% לעומת פברואר - בהתאם לתחזיות הכלכלנים. לעומת מארס 2016, עלה השכר השעתי ב-2.8% - בהתאם לתחזיות הכלכלנים. ב-12 החודשים שהסתיימו בפברואר טיפס השכר השעתי ב-2.8%, ובינואר ב-2.6%. השכר השעתי בארה"ב נמצא במגמת עלייה מתמשכת מאז שהגיע לתחתית בראשית 2012.

דו"ח התעסוקה שפורסם היום הוא השלישי מאז השבעתו של טראמפ לנשיאות ארה"ב ב-20 בינואר, והשני בלבד שמתייחס לחודש מלא של כהונת טראמפ בבית הלבן.

הנשיא טראמפ קבע יעד שאפתני של להוסיף 25 מיליון משרות לשוק התעסוקה האמריקאי בתוך 10 שנים, שכדי לעמוד בו נדרשת תוספת של 208 אלף משרות בחודש, או 2.5 מיליון משרות בשנה.

נתוני התעסוקה איתנים עשויים לאפשר לבנק הפדרלי לדבוק בתוכניתו להעלות את הריבית בארה"ב פעמיים נוספות השנה, ולהתחיל לצמצם את היקף הנכסים שבמאזניו.
דונלד טראמפ שוק העבודה אבטלה מזג אוויר גיוס עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד