י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

הרב בשטוקהולם: "הייתי באזור לחלק מצות"

הפיגוע בשוודיה: המחבל הוא אזרח אוזבקיסטן תומך דעאש. שליח חב"ד בעיר ל'בחדרי': "הייתי באזור - לפני הפיגוע"

משאית הפיגוע. צילום: רויטרס
משאית הפיגוע. צילום: רויטרס

משטרת שבדיה הודיעה היום (שבת), כי המחבל שגנב אתמול משאית ודרס למוות ארבעה בני אדם בעיר הבירה, הוא אוזבקי תומך דאעש.

סמוך לכניסת השבת, 'בחדרי חרדים' שוחח עם שליח חב"ד בעיר הבירה שטוקהולם, הרב חיים גרייזמן, שהיה במקום כמה שעות לפני הפיגוע.

הרב סיפר "הייתי שם כמה שעות לפני הפיגוע כדי לחלק מצות ליהודים שגרים באזור, ובחסדי השם אף יהודי לא נפגע, אבל אנחנו עדיין בודקים, המשטרה סגרה את האיזור מחשש לעוד מפגעים".

הרב סיפר על הדרגה שפשטה בקהילה בשל הפיגוע: "אנחנו מקווים שכולם יגיעו לבית כנסת להתפלל, ואנחנו מאחלים החלמה לפצועים, ומנחמים את משפחות ההרוגים".

תוך כך, המשטרה אישרה כי נמצא חפץ חשוד בכלי הרכב, הטרוריסט הופיע בעבר ברשימות ארגוני מודיעין שונים, אך שמו לא נקשר לארגוני טרור. בנוסף לארבעת ההרוגים נפצעו עוד 12.

לפי מפקד המשטרה, דאן אליאסון, ייתכן שישנם חשודים נוספים, הוא הוסיף כי המתקפה דומה לזו שהתרחשה בלונדון בחודש שעבר, שבמהלכה נהרגו חמישה בני אדם, האחרונה שבהם אשה שנאבקה על חייה מאז שנפצעה בעת שנפלה לתוך הנהר מתחת לגשר שבו אירע הפיגוע,


תיעוד האירוע

בעיתון השבדי "אפטונבלדט" דווח כי החשוד, אב לארבעה המתגורר סמוך לעיר הבירה שטוקהולם, פרסם סרטונים של דאעש בפייסבוק ועשה לייק לתמונות של פצועים מהפיגוע במרתון בבוסטון ב-2013.

משרד החוץ הישראלי הודיע כי, "אנו מבקשים למסור את תנחומינו למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים בפיגוע הטרור אתמול בליבה של שטוקהולם. ישראל עומדת לצדכם בשעה קשה זו.
הטרור הוא איום על אורח החיים, הערכים והתרבות הדמוקרטית ומולו יש להאבק יחד בנחישות".
שבדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד