כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הצצה נדירה: חדר המצב של נשיא ארה"ב ברגעי התקיפה בסוריה

דובר הבית הלבן, פרסם תמונה מחדר המצב באחוזת מאר א-לאנו בפלורידה, בעת שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויועציו, עקבו אחר ההפצצה של בסיס חיל האוויר הסורי. במרכז: חתנו היהודי • האיראנים והרוסים מבטיחים: "נמשיך במאבק"

הצצה נדירה: חדר המצב של נשיא ארה"ב ברגעי התקיפה בסוריה

הבית הלבן פרסם הערב (מוצ"ש) תמונה של חדר המצב, בו עקבו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויועציו אחר ההפצצה של שדה התעופה בסוריה.

חדר המצב המאולתר, פעל באחוזת מאר א-לאגו של טראמפ בפלורידה. דובר הבית הלבן שון ספייסר, פרסם את התמונה, שמזכירה את העדכון שקיבל ממשל אובמה על חיסול בן לאדן.

התמונה מעניקה הצצה ל"חדר המצב", שם גם אירח הנשיא את נשיא סין, שי ג'ינפינג, בזמן שאישר לשגר טילי טומהוק כדי לפגוע בבסיס חיל האוויר בסוריה, שממנו לפי החשד יצאו מטוסים למתקפה כימית, שבו נהרגו עשרות ילדים ונפצעו מעל 400 בני אדם.

ביום חמישי בלילה שעון ישראל, קיבץ נשיא ארה"ב מספר מצומצם של אנשים, בחדר מצב מאולתר בפלורידה, כדי לתדרך על התקיפה בסוריה, האנשים בחדר נראים צופים בסרטון של מזכיר ההגנה ג'ים מאטיס, סגן הנשיא מייק פנס ובכירים אחרים שנמצאים באותה זמן בוושינגטון, ומספרים לטראמפ כי הטילים ששוגרו פגעו במטרות המיועדות.





מלבד הנשיא טראמפ והדובר ספייסר נמצאים בחדר:
מזכיר המדינה רקס טילרסון,
סטיב באנון, האסטרטג הבכיר של טראמפ שהודח על ידו מהמועצה לביטחון לאומי,
סטיבן מילר, אחד מיועציו הבכירים של טראמפ, הגנרל מקמאסטר, היועץ לביטחון לאומי, ראש הסגל של טראמפ ריינס פרייבוס, ג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ שנחשב ליועץ הבכיר ביותר שלו, דינה פאוול, סגנית היועץ לביטחון לאומי,
פאוול, ילידת מצרים, נחשבת למומחית בפוליטיקה של המזרח התיכון, ג'ו האגין, הסגן של ראש הסגל פרייבוס, סטיב מנוצ'ין, מזכיר האוצר האמריקני,
וילבור רוס, מזכיר המסחר שהגיע לפלורידה לרגל ביקורו של נשיא סין, ארי קון, יועץ כלכלי שהגיע לפלורידה בעקבות ביקורו של נשיא סין, מייקל אנטון, יועץ לביטחון לאומי נוסף ודובר המועצה.

הנשיא גם הודה הערב לחיילים האמריקנים שהששתפו בתקיפה וצייץ בטוויטר: "ברכות לגברים ולנשים הנהדרים שלנו בצבא, שייצגו את ארה"ב, והעולם, טוב כל כך בתקיפה בסוריה".

תוך כך, מפקדי צבאות רוסיה ואיראן גינו היום את התקיפה והודיעו כי: "נמשיך במאבק נגד הטרוריסטים ותומכיהם".


טראמפ תקיפה בסוריה באשיר אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד